[MOC] Steampunk-style chopper

Startat av drdoddo, 20 juli 2016 kl. 19:53

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

Mitt första försök att göra en motorcykel. Började med ballong-delen då det kändes som en bra bit att använda till bakskärm. Allting fick sedan utvecklas från den. Lite pyssel att få till vinkeln som jag ville ha, samt "chopper-stilen" på bågen men tycker att den blev helt ok till slut. Enjoy!
Steampunk-style chopper (10) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (9) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (6) by Andreas Lenander, on Flickr
Steampunk-style chopper (1) by Andreas Lenander, on Flickr

Zilmrud

Säger bara en sak..... AWSOME!!!
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Sockerbit

drdoddo

Citat från: Zilmrud skrivet 20 juli 2016 kl. 20:15
Säger bara en sak..... AWSOME!!!
Hahaha! Tackar, tackar :) Man måste ju våga testa lite nya saker då å då. Men aldrig glömma steampunk  ;D
Citat från: Sockerbit skrivet 20 juli 2016 kl. 20:38
Riktigt snyggt!
Jag tackar och bockar! :)

Emma

Gillar användningen av luftballongsdelen!
Region Mitten

Nybohov Creation Ltd.

Snygg! Kanske har framgaffeln för låg vinkel. Har du testat att göra den lite mer upprätt?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 21 juli 2016 kl. 09:26
Snygg! Kanske har framgaffeln för låg vinkel. Har du testat att göra den lite mer upprätt?
Testade lite olika vinklar men fastnade för denna då inspirationen ffa var custom-byggen (som då ofta har väääldigt lång framgaffel vilket gör att de blir ganska låga i vinkeln) :)

ByggareDan

Tjusig hoj du byggt ihop men en riktig haschmoped (som dom kallades i Skåneland) ska ju ha aphängarstyre annars är den ju klockren, kanske ett högt ryggstöd av krom med sovsäck på också, men då tappar den ju steampunkstilen.

/ByggareDan

drdoddo

Citat från: ByggareDan skrivet 21 juli 2016 kl. 20:13
Tjusig hoj du byggt ihop men en riktig haschmoped (som dom kallades i Skåneland) ska ju ha aphängarstyre annars är den ju klockren, kanske ett högt ryggstöd av krom med sovsäck på också, men då tappar den ju steampunkstilen.

/ByggareDan
Haha! Jag funderade i de banorna men kom inte på någon bra lösning för den formen så det här får duga så länge. Kanske blir till att uppdatera framöver :)