Tävling - AFOL vs AFOL 2016

Startat av Anders67, 11 Juli 2016 kl. 20:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunguska

Bygg på gott folk! Ska bli riktigt kul att se vad det knåpas ihop för hemskheter där ute i stugorna. :)
Mina LEGO-byggen på flickr.

Anders67

1 vecka kvar och jag har redan fått in 5 st bidrag - så vissa har varit snabba, men var inte oroliga ni har gott om tid kvar (din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 28 augusti )

drdoddo

Citat från: Anders67 skrivet 20 Augusti 2016 kl. 18:53
1 vecka kvar och jag har redan fått in 5 st bidrag - så vissa har varit snabba, men var inte oroliga ni har gott om tid kvar (din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 28 augusti )
Sett till hur det var i trädtävlingen så lär det väl bli ett 40-tal bidrag till slut :)

o0ger

16 bidrag är väl det mest hittills va? Har för mig att det var 16 på Plast from the past.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Knappt 2-timmar kvar nu, är uppe i 11st bidrag, hoppas det kommer fler nu in på småtimmarna.
Alla som skickat in hittills ska ha fått bekräftelse mail, om inte så skicka in ert bidrag igen.
Om någon inte hinner till tolvslaget så kommer jag inte vara stenhård, men imorgon efter jobbet kommer jag planera för omröstningarna och låser bidragen.

Anders67

Nu är första delen i Tävling - AFOL vs AFOL 2016 avklarad
14 fantastiska byggen har kommit in och nu måste jag planera hur vi ska göra med röstningen, hade varit lite enklare med 16 bidrag, men vi ska nog komma på en rättvis lösning på detta ändå.

Så här kommer det att gå till:

1. 8-dels final med 7 st omröstningar som pågår parallelt, vinnarna går vidare. Pågår 2016-09-03 (lörd) -> 2016-09-09 (fre)
2. En extra omröstning mellan de 7 "förlorarna" i första rundan om en plats till kvartsfinal 4. Pågår 2016-09-10 (lörd) -> 2016-09-16 (fre)
3. Kvarts final med de 7 som gått vidare från 8-dels finalen + den extra platsen. Pågår 2016-09-17 (lörd) -> 2016-09-23 (fre)
4. Semi final med de 4 som gått vidare från kvarts finalen. Pågår 2016-09-24 (lörd) -> 2016-09-30 (fre)
5. Final mellan de två som gått vidare från semi finalen. Pågår 2016-10-01 (lörd) -> 2016-10-09 (sön)

PMa mig om det känns oklart/otydligt.

Emma

Region Mitten

Stigge72

Zilmrud

Kanske en dum fråga, men jag har ej varit med vid tidigare tävlingar. Är det röstning på sidan som det brukar vid tävling? Alltså att medlemmarna får rösta?
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Peter S

Citat från: Zilmrud skrivet 30 Augusti 2016 kl. 10:37
Kanske en dum fråga, men jag har ej varit med vid tidigare tävlingar. Är det röstning på sidan som det brukar vid tävling? Alltså att medlemmarna får rösta?
Ja, men resultatet (antal röster) brukar vara hemligt för att inte påverka senare röstningar. Resultat i vem som vunnit får man ju se när nästa tävlingsnivå öppnar.

Tycker det ser ut som en mycket bra lösning för röstandet. Kul att det blev så många till slut! Men det är väl så med deadlines...

Anders67

Ja alla kan rösta även de som inte är betalande medlemmar.
Röstningarna/resultatet kommer att vara dolt fram till slutdatumet, sedan blir det synligt.

drdoddo

Kul med så många bidrag, ska bli roligt att kika på alla!
Några allmänna frågor kring röstning (inte bara för denna tävling utan generellt), är de som tävlar med och röstar eller är det bara "alla andra"? Utgår från att tävlande inte kan rösta i sin egen final men hur är de med de andra finalerna? Är det en röst totalt på alla 8-delsfinaler eller en röst/omgång? Må väl!

Peter S

En röst per duell. Många röster blir det! Det är svårt att hindra de tävlande från att rösta på sina egna bidrag, men i praktiken spelar det ingen roll. De kan max lägga en röst, och i en duell är det sällan så jämnt.

Anders67

Vi får leva med att systemet inte vet vilket röstval som är uppsatt som tillhör en viss användare i systemet. Ni förstår säkert komplexiteten.

andli

Citat från: Anders67 skrivet 30 Augusti 2016 kl. 17:00
Vi får leva med att systemet inte vet vilket röstval som är uppsatt som tillhör en viss användare i systemet. Ni förstår säkert komplexiteten.

Man kan väl ändra sin röst tills det att röstningen är avgjord? Då borde forumdatabasen ha en koppling användare/röst...
Det borde betyda att det går att kontrollera manuellt i databasen att en viss användare inte röstat på sitt egna bidrag.
Men det spelar ju som sagt bara roll i fall där det blir oavgjort eller en vinst med bara en röst, i alla andra  fall kommer samma bidrag vinna oberoende av egenröst.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.