Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Wasteland Roamer

Startat av Jonsson, 18 Maj 2016 kl. 16:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Jonsson

Hejsan!

Tokigt längesedan jag skrev något på forumet och än längre sedan jag postade ett bygge men nu kommer ett som har tagit en evinnerlig tid att få klart.
Av olika anledningar så har det inte funnits tid till att prioritera byggande men nu är vad som påbörjades redan förra sommaren i alla fall möjligt att visa publikt.

Som ni säkert förstår är det återigen en hoj - denna gång på postapokalypstema.
Mycket gammelgrått och en del brunt för att få till slitenheten. Jag fick äntligen använda däcket och fälg från tumblern -  ;D
Parallelltwin med turbo, intercooler och någon form av tuber med odefinerbar vätska/gas för lite mer krut i rovan vid givet tillfälle.

Bilder:

Wasteland Roamer by Stephan Jonsson

Alla bilder finner ni genom länken! :)

jalex

Grymt snygg och detaljrik! Färgerna matchar bra och ger verkligen känslan av "wasteland". Sista bilden gillar jag bäst med de olika vapnen och tillbehören.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

SvanteOlof

Jag vet inte vad jag ska säga... Snyggt klossat räcker inte
ordvits: studsmatta = 4186

Wineyard

Snyggt byggt! NPU av det orangea axelskyddet och färgrollern som (kan det vara en...) växelspak(?)!

Peter S

Galet snyggt. Älskar gammelgrått! Tycker nog bara att sadeln är för kort.

Tie Fighter

Snyggt som vanligt Stephan, saknar dig här uppe.

o0ger

Jäklar alltså, det är alltid en fröjd att se en ny hoj från dig. så mycket NPU här. Känns som att varenda liten bit är vald med omsorg. De röda skruvarna som fjädring, hjälmen som baklykta, axelskyddet där fram... osv.

Jag vet hur det är med byggen dom tar lång tid och aldrig vill bli klara. Kul att du inte gav upp! :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Perhed

Sjukt snygg! Vilka detaljer för ögat att drunkna i. Den spikklubban med kedjor vill man inte ha i nyllet.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

mordatre

Härligt bygge.  Satt själv och försökte använda det där axelskyddet till en framlykta men jag gav upp. Baklampan och växelspak/bakbroms är favoriter bland detaljerna.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Lordflintstone

+1 på kometarer nedan.
Lätt att fastna på ett sådant bygge, blir trött av att bara kolla på hur allt hänger i hopp.

Nybohov Creation Ltd.

Väldigt fin!

Varifrån kommer axelskyddet?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Skafte

Tektor

Vackert! Så många klockrena detaljer överallt!

Illuwatar

Riktigt snyggt - många fina detaljer och ett garanterat coolt tema... Chopper + PA kan inte bli fel 8) :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se