[MOC][Mästerbyggare 2016] D.E. Kloss Department Store

Startat av dalle, 15 Maj 2016 kl. 10:37

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Lordflintstone

Imponerande!
Vad har du tänkt för Tak?
Om det är ett som syns, kanske vore det då snyggt med något med färg som bryter av det svala.

dalle

Citat från: Lordflintstone skrivet 12 September 2016 kl. 12:51
Imponerande!
Vad har du tänkt för Tack?
Om det är ett som syns, kanske vore det då snyggt med något med färg som bryter av det svala.
Tack.
Taket är tänkt med takbalustrad och krön. Det är tänkt att bli ett pampigare än den mer strama fasaden.

Storm_666

Citat från: dalle skrivet 12 September 2016 kl. 14:08
Taket är tänkt med takbalustrad och krön. Det är tänkt att bli ett pampigare än den mer strama fasaden.

Detta blir jätteintressant att följa. Hoppas på många bilder när det blir klart  ;)

dalle

Nu är så gott som hela exteriören klar. Har börjat med det invändiga.
En bild som visar ena kortsidan och fasaden mot gatan.

Emma

Oh! Så snyggt! Jag tycker att de runda guld-tilesen vid taket ser lite blaffiga ut.

Jag är helt såld på R2-benen! Så fiffigt!
Region Mitten

Svartkrut

Jag älskar också hur du fått användning för R2D2benen på ett suveränt sätt och överhuvudtaget ett väldigt mäktigt bygge. Underbart hur många olika nivåer i detaljer och strukturer du fått med i alla olika delar. Väldigt ariktektonisk känsla.  :D

dalle

Ombyggnaden av Kloss går som planerat och den renoverade restaurangen ha en smygöppning för minifigkändisar.

byStfn

Perhed

Riktigt snyggt!
Kul att ha sett Kloss Department live vid två tillfällen under uppbyggnad när man svängt förbi.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Odidoma

Mycket som är snyggt här! Det kommer bli många byggen på målsnöret och ditt är definitivt ett av dem!

dalle

Börjar närma mig färdigställandet. Det är bra det då jag inte har mycket tid att kunna bygga i fortsättningen.
Lägger ut ett smakprov på en vy från gatan.

dalle

Våningarna är klara. Här kommer bilder på tre av de sex avdelningarna.
Det är den välrenommerade restaurangen Kloss matsal.
Delikatessavdelningen med den utsökta manuella disken.
På mellanplan finns klädavdelningen. Den har både en dam och herrekipering samt jeansavdelning. Till det finns även väskor och hattar.

dalle

Den stora uret på fasaden på tornet med form av en örn.

Perhed

Härligt och magnefikt!

Det känns kul att ha sett hela mästerverket live. Kan intyga att det är grymt snyggt!
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed