Några bilder på mitt SW Hoth bygge

Startat av micke, 29 Augusti 2010 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: Stevex skrivet 31 Augusti 2010 kl. 11:02
Citat från: teabox skrivet 29 Augusti 2010 kl. 13:17
Kul att få se lite bilder på Hoth bygget du nämnt i andra trådar :) Ser också gärna fler bilder på bygget efterhand om det framskrider :)

Citat från: AntonYmer skrivet 29 Augusti 2010 kl. 10:31
Var lite försiktig med blixten då bara. Det går att sätta en bit vitt papper för blixten så blir ljuset lite mjukare.
Allra bäst blir det förstås om du tar bilden i befintligt ljus och använder kontorslampor "från taket" där ljuset borde komma ifrån.

Har aldrig prövat med en vit papperslapp framför blixten. Själv höll jag ibland en bit aluminiumfolie framför blixten för att studsa upp den mot tak och väggar. Effekten brukar bli en rätt jämn belysning på objektet man fotografera.
Jag har provat hålla fingret mot blixten i ett mörkt rum för att få en dimmig rödfärg.  :P

Det ser ut som en bra början på Hothbasen, en sak ja tänkte på är att X-wingen har ju inte mycket plats när den ska flyga ut  :D
Det skall lösas, väggarna är påväg upp, men pga avsaknade bitar så bygger jag succesivt. När X-vingen sedan är ute i mittgången skall det finnas mkt plats
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Hör kommer lite nya bilder på mitt Hoth bygge, går lite trögt med byggandet, hösten förvintern har bara försvunnit till jobb.
Börjar väl arta sig och nu är det väl bara slutfinishen som är kvar och alla detaljer som skall justeras och sättas in på sina platser.
Efter detta är det dags att ta tag i exteriören med Snowtroopers och 3-4 AT-AT som skall upp samt en hel del marktroops from Hoth
Mvh
Micke

mechamike

Kul att äntligen få se lite uppdateringar! Ser bra ut... mycket liv o rörelse!
?

tellblom

Teabox

Skrytsson

Genomarbetat och detaljrikt. Ser mycket bättre ut än förut! Dock gillar jag inte att du blandar flesh-figurer med gula. Kasta ut de gula  :P

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 19 December 2010 kl. 13:37
Genomarbetat och detaljrikt. Ser mycket bättre ut än förut! Dock gillar jag inte att du blandar flesh-figurer med gula. Kasta ut de gula  :P

Får se vad jag kan göra med dem gula
Mvh
Micke

de Gothia

hur har jag missat denna? :) riktigt snyggt och stort!

gillar tauntauns stallet! :)

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 19 December 2010 kl. 15:40
Genomarbetat och detaljrikt. Ser mycket bättre ut än förut! Dock gillar jag inte att du blandar flesh-figurer med gula. Kasta ut de gula  :P

Fint  ;)
Måste säga att jag verkligen gillar många av "rummen". Tauntaun-utrymmet är riktigt snyggt och utöver detta har du fått till det bra med många decorated slopes och tiles. Är alla äkta lego, eller har du skrivit ut några egna?

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 19 December 2010 kl. 15:49

Fint  ;)
Måste säga att jag verkligen gillar många av "rummen". Förutom Tauntaun-utrymmet har du fått till det bra med många decorated slopes och tiles. Är alla äkta lego, eller har du skrivit ut några egna?

Bara äkta Lego
Vad är det med Tauntaun-utrymmet som du inte gillar? Alltid bra med förslag så jag kan göra det bättre
Mvh
Micke

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 19 December 2010 kl. 15:53
Citat från: Skrytsson skrivet 19 December 2010 kl. 15:49
Genomarbetat och detaljrikt. Ser mycket bättre ut än förut! Dock gillar jag inte att du blandar flesh-figurer med gula. Kasta ut de gula  :P

Fint  ;)
Måste säga att jag verkligen gillar många av "rummen". Förutom Tauntaun-utrymmet har du fått till det bra med många decorated slopes och tiles. Är alla äkta lego, eller har du skrivit ut några egna?

Bara äkta Lego
Vad är det med Tauntaun-utrymmet som du inte gillar? Alltid bra med förslag så jag kan göra det bättre

Oj, nej. Jag menar att jag gillar Tauntaun-rummet och utöver detta gillar jag även de andra rummen. Sorry, slarvigt skrivet av mig :)

robban

Fasen vad du bygger på!! riktigt kul och se att projektet fortskrider. tummen upp för dig Micke!!
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skafte

Dags att ta bort "prematura" i ämnesnamnet, kanske? Jättekul med ett maffigt SW-bygge!

micke

Tack för alla uppmuntrande ord.

@Skrytson, ingen fara bara jag som inte kan läsa ordentligt, men annars är det alltid bra med konstruktiv  kritik.
Skall ta lite fler bilder med detaljer i de olika rummen, bl.a i Tauntaun-rummet

@Skafte, anledningen till att det står "prematura" i rubriken är att jag inte vet hur jag ändrar samt att andra byggen jag sett gör att detta verkligen är långt ned på skalan. Dem byggen jag sett bl.a inne på youtube är enorma, där det beskrivs att det används hundratusentals Lego bitar och dem är helt otroliga i sin konstruktion och layout. Skall se om jag finner länken igen så kan ni andra få se också .

Fann länken, ett riktigt grymt bygge helt enormt faktiskt
http://www.youtube.com/watch?v=oU9mj-opIT0
Mvh
Micke

mechamike

Nu är jag osäker på vilka rättigheter användare har men om du tar "redigera" på din första post i tråden borde du kunna ändra trådnamnet (om inte PM:a mig så fixar jag det..)

Har du köpt Tautauns på BL löst eller köpt set?
?