[MOC][Mästerbyggare 2016] Marvel's Mightiest

Startat av Myko, 18 April 2016 kl. 09:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Jag startar som Anders67 önskat en WIP-tråd för mitt bidrag till Årets Mästerbyggare. Jag hade redan börjat på ett projekt som jag ville anpassa till tävlingen, så jag har redan kommit en bit. Mitt projekt har Marvel Superheroes-tema vilket jag hoppas går bra till tävlingen. Tanken är en yta på 96x64 studs med en skyskrapa, ett mindre höghus, och några byggnader till emellan, inte helt bestämt. Plus ett torg och lite andra ytor.

Underredet till Moduverse-basen, med specialmått.

Basen täckt med plattor.

Luke Cages bar från Jessica Jones.

Nelson & Murdock advokatfirma från Daredevil

Myko

Och här är mitt proof of concept på vad som kommer hända på en våning högre upp i skyskrapan:

Gideon

Kul koncept! Ser fram emot att följa detta under året  :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Odidoma

Ascoolt, måste plöja igenom Jessica Jones och Daredevil + resten av Marvels universum så jag kan förstå alla referenser. Det här blir roligt att följa + att se live i Linköping!

Anders67

Härlig start på tävlingen! Hade inte tänkt på det - får bli nästa år - pris till Först ut vinner en exclusive polybag  :o

Jag skickar en till dig!

Joacim

Myko

Citat från: Joacim skrivet 19 April 2016 kl. 09:08
Härligt bygge! Looking Asome🤗

Tackar!

Citat från: Anders67 skrivet 18 April 2016 kl. 17:26
Härlig start på tävlingen! Hade inte tänkt på det - får bli nästa år - pris till Först ut vinner en exclusive polybag  :o

Jag skickar en till dig!

Oooh spännande! :D

Memmla

Nice :D Ska bli spännande att se slutresultatet ^^

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 April 2016 kl. 19:30
Jag tror att detta kan bli ganska bra.
Detta är Nybohovs sätt att säga "Wow! Det här ser helt fantastiskt ut!" :D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Och där insåg jag att jag glömt att köpa 1x1x5 brick i svart. :) (Till hörnen.)

Perhed

Spännande! Underbart med Marvel-kvarter. Jag menar "HULK-smash" är ju redan högt uppskattat.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: o0ger skrivet 19 April 2016 kl. 19:35
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 April 2016 kl. 19:30
Jag tror att detta kan bli ganska bra.
Detta är Nybohovs sätt att säga "Wow! Det här ser helt fantastiskt ut!" :D
Typ så. Jag tänker mig att Myko skulle bli lite mallig om han får (för) mycket beröm.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Började kolla på Daredevil i går för att kunna hålla koll på detta projekt. Jessica Jones såg jag färdigt för någon vecka sedan. Det där gröna stora arga gubben tror jag att jag känner igen.

Myko

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 20 April 2016 kl. 07:01
Började kolla på Daredevil i går för att kunna hålla koll på detta projekt. Jessica Jones såg jag färdigt för någon vecka sedan. Det där gröna stora arga gubben tror jag att jag känner igen.

Kermit tror jag han heter?

När jag läste Lord Flintstones tråd kom jag på att jag har ju också en pappersskiss att dela med mig av: