Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kompaniet Teddys björnar

Startat av Etzel, 02 April 2016 kl. 11:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Jag byggde ihop ett litet kompani legosoldater utifrån de nya björn-skölden från riddaren i CM15. Efter deras ledare Lord Theodore Bruin har de fått smeknamnet "Teddys björnar" och nu är de på marsch genom ett lerigt träsk på väg till sin nästa uppdragsgivare. Med kompaniet följer alltid också deras maskot, den tama brunbjörnen Boo.

Byggt till samma Guilds of Historica-utmaning som Gideons Arkbrifalkar.

Magnus den store

Fin sammansättning och vilket sammanträffande. Vi har tänkt väldigt lika. Jag döpte min adelsman till Baron Theodore "Teddy" Björne Fredriksson. Vilka torsos har du använt? Jag känner igen de från Prince of Persia och LotR/Hobbit. Vet inte vilken torsos herren med hatten har och det är svårt att urskilja spjut-gubbarnas (i bakre ledet) torso.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Etzel

Citat från: Magnus den store skrivet 02 April 2016 kl. 12:41
Fin sammansättning och vilket sammanträffande. Vi har tänkt väldigt lika. Jag döpte min adelsman till Baron Theodore "Teddy" Björne Fredriksson. Vilka torsos har du använt? Jag känner igen de från Prince of Persia och LotR/Hobbit. Vet inte vilken torsos herren med hatten har och det är svårt att urskilja spjut-gubbarnas (i bakre ledet) torso.
Haha, great minds think alike! ;)
Mannen med hatten (Lord Bruins rådgivare) har denna torso, 973pb1272c01, från Splinter i TMNT. Spjutgubbarna har en torso från antingen Gimli, 973pb1149c01, eller Hunnern från CM12, 973pb1779c01, med mörkgrå armar.

Magnus den store

Hunnerns torso är betydligt bättre än den jag använt (). Jag använder ben och torso till min baron.

Etzel

Citat från: Magnus den store skrivet 02 April 2016 kl. 13:44
Hunnerns torso är betydligt bättre än den jag använt (). Jag använder ben och torso till min baron.
En inte helt ointressant torso den heller. Passar den bra med axelskydden från björnriddaren? Shakespears ben använder jag också, men tillsammans med Balins torso, 973pb1337c01, de passade överraskande väl ihop.

Magnus den store

Den funkar bra med axelskydd men jag valde mörkröda huvor. Jag ska göra om dem till bågskyttar för det hade jag inte innan.

Skafte

Toksnyggt!

Extra eloge till könsfördelningen bland krigarna!

swestar

Citat från: Skafte skrivet 02 April 2016 kl. 16:58
Toksnyggt!

Extra eloge till könsfördelningen bland krigarna!
+1
Det enda som stör lite är ramen runtomkring (drar blicken ifrån själva bygget). En enhetlig eller mindre inslag av färg skulle passa bättre. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sockerbit

Snygg armé och riktigt snyggt litet träsk.

Odidoma

Håller med tidigare inlägg, den främre soldaten längst till höger, vad har han för mantel?

Etzel

Tackar, tackar!

Citat från: Odidoma skrivet 04 April 2016 kl. 03:11
Håller med tidigare inlägg, den främre soldaten längst till höger, vad har han för mantel?
Från Hunnern i CM serie 12.

Skafte

Jag börjar förstå varför du alltid har CMF-gubbar att sälja. Elva björnsköldar - har du köpt två lådor och klämt fram tre riddare till?  :)

Stigge72

Stilig armé, och fin miljö.

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 04 April 2016 kl. 09:23
Jag börjar förstå varför du alltid har CMF-gubbar att sälja. Elva björnsköldar - har du köpt två lådor och klämt fram tre riddare till?  :)
Haha, nej jag köpte 8 sköldar löst från BL för ett bra pris. Fyra riddare från lådan jag köpte tog jag också.

Skafte

*Letar resultatlöst efter den tolfte*