[MOC] Två versioner av Villa Midgård

Startat av o0ger, 03 December 2013 kl. 20:31

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Idag levererade jag min version av Villa Midgård till DAP Stockholm.

Här är en bild som de tog idag som visar min modell i LEGO jämfört med deras egen modell gjord i papp:


Vilken är snyggast? :)

Den som har bra bildminne upptäcker kanske att jag har bytt vissa delar från tan till dark tan, jämfört med den digitala versionen. Jag hade ingen aning om att wedge plates i tan var så dyra.

Fler bilder på huset finns här.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Vibora

Kul. Din version är klart snyggast. Betyder det att du är professionell legobyggare nu?

goran

Citat från: Vibora skrivet 03 December 2013 kl. 20:36
Kul. Din version är klart snyggast. Betyder det att du är professionell legobyggare nu?
Det borde betyda det, ja.
Kul med erkännande och snyggt byggt...

Anders67

Supersnyggt, och riktigt bra byggt, välförtjänt 1a plats i tävlingen!

mechamike

Citat från: o0ger skrivet 03 December 2013 kl. 20:31
Idag levererade jag min version av Villa Midgård till DAP Stockholm.

Mycket snyggt..alltid kul att se LDD modeller gestaltas i riktig plast. Har de beställt en modell av dig eller? Berätta gärna mera om hur du hamna där med din modell..


Citat från: o0ger skrivet 03 December 2013 kl. 20:31
Den som har bra bildminne upptäcker kanske att jag har bytt vissa delar från tan till dark tan, jämfört med den digitala versionen. Jag hade ingen aning om att wedge plates i tan var så dyra.

Min tank som jag byggde till Norrköping innehöll från början 12 st av dom rackarna.. enda stället som hade mängden jag behövde tog kring 90 spänn styck då om minns fel.
Efter lite bitoptimerande fick jag ner antalet och Majkel var så snäll att han faktiskt skänkte de två sista jag behövde för att få till desigen.  Efteråt slog det mig att Superkalle faktiskt varande för dom rackarna i tan 1x3 wedge i nån "dyra bitar tråd"..

Tycker det blev minst lika bra med dk tan..
?

o0ger

Det som hände var att någon på Swebrick tipsade DAP om vår tävling och att jag hade vunnit, så de skrev om det på sin hemsida: http://dapstockholm.se/10/04/villa-midgard-i-en-lite-annorlunda-tappning/

Jag skrev ett mail till dem om att jag tyckte att det var kul att de gillade bygget och att de fick höra av sig om de ville ha en version i äkta plast också. De hörde av sig, och sa att de ville ha två.

Så jag tog fram ett prisförslag som de godkände och på den vägen är det.

Jag antar att jag är professionell byggare nu. Ska bara reda ut det formella. Måste starta en enskild firma och lite sånt. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Stigge72


MicroByggare