Hjälp med minifig förvaring

Startat av KizzE, 13 Oktober 2013 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

KizzE

Tjenare..


Är som så att jag samlar på lite minifigs, men inte löst problemet med förvaringen riktigt, just nu har jag 25st ca i en gammal besticklåda typ..

Men nu när jag börjar beställa fler o fler jag vill endast samla, hur ska jag förvara dom?
Suttit o letat efter skåp som kan vara bra o ha till just minifigs, och finns ju några som ser rätt schyssta ut. Dock så kommer jag inte få plats med alla i ett.


Så om ni har några tips på skåp till minifigs så hjälp mig gärna :)

* Vill gärna att man ska få plats med iallafall 50+ figs i varje skåp, ska vara damm fritt!


MVH

MartinAberg

Magnus den store har gjort en snygg förvaring.
Blir tyvärr dock lite opraktisk när det är figurer med mantlar/vingar,,,

http://www.swebrick.se/index.php?topic=980.msg53982#msg53982

KizzE

Citat från: MartinAberg skrivet 13 Oktober 2013 kl. 18:55
Magnus den store har gjort en snygg förvaring.
Blir tyvärr dock lite opraktisk när det är figurer med mantlar/vingar,,,

http://www.swebrick.se/index.php?topic=980.msg53982#msg53982


Såg bra ut, dock kommer väldigt många av mina figs ha mantlar / rustrningar.


KizzE


malmen

Citat från: KizzE skrivet 13 Oktober 2013 kl. 21:31
Tyvärr bara 16st som får plats där :/
Köp en större då? RIBBA finns ju upp till 52x52cm, där borde det få plats lite mer än 16st.

Magnus den store

Nackdelen med Ribba är att du bara kan ha figurer som är 3 studs djupa. Med en hjälm, ett hår eller en mantel som sticker ut på baksidan och vapen eller sköld som sticker ut på framsidan blir det snabbt trångt. Det blir också lite arbete när en figur ska bytas. Jag har en annan display som dock är lite mer bit- och volymkrävande. Tyvärr inte lika bra skydd mot damm som Ribban.


Lego Built Minifig Display
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!