Missile launcher version B.

Startat av mechamike, 22 December 2011 kl. 16:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Cool modell, mina tankar går till gamla datorspelet Dune 2.

Jesperallen

Citat från: Myko skrivet 23 December 2011 kl. 13:51
Cool modell, mina tankar går till gamla datorspelet Dune 2.

Ja precis! "Harkonan vehicle destroyed" 
Älskar det där gamla spelet, det var det som fick in mig på realtidstrategispel.

Stigge72

Snyggt.
Jag tycker eventuellt att missil-rören ser lite långa ut i förhållande till grovleken.
Och så undrar jag också lite över var du jobbar (och om vi kan få se bild(er) på förlagan.

Teabox

Gillar bygget skarpt :) Hade gärna sett en bild på fordonet med "kanonen" nedsänkt också.

mechamike

Citat från: Teabox skrivet 26 December 2011 kl. 17:44
Gillar bygget skarpt :) Hade gärna sett en bild på fordonet med "kanonen" nedsänkt också.

har inte någon sådan bild (om inte AntonYmer har en i gömmorna) på version B utan bara på A.



Citat från: stigge72 skrivet 26 December 2011 kl. 14:27
Jag tycker eventuellt att missil-rören ser lite långa ut i förhållande till grovleken.

Jo, men tanken var att så mycket som möjligt av värmesignaturen ska absorberas inne i den inbyggda kylsdämparkammarna på sås sätt så får ev Satelliter eller AWACS inte så tidig missil uppskjutningsdektektion.  :D

Citat från: stigge72 skrivet 26 December 2011 kl. 14:27
Och så undrar jag också lite över var du jobbar (och om vi kan få se bild(er) på förlagan.

Jag jobbar inte i Bagdad.. Bilder på förlagan verkar inte finnas , har Bildgooglat och förmodar att det prototypen/testriggen fordonet inte finns på bild.  Raktet tuben är dock eget påhitt.. (den började som bränlsetank)
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 27 December 2011 kl. 00:05
Citat från: stigge72 skrivet 26 December 2011 kl. 14:27
Jag tycker eventuellt att missil-rören ser lite långa ut i förhållande till grovleken.
Jo, men tanken var att så mycket som möjligt av värmesignaturen ska absorberas inne i den inbyggda kylsdämparkammarna på sås sätt så får ev Satelliter eller AWACS inte så tidig missil uppskjutningsdektektion.  :D
Ah. Smart :)