Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Man ska inte sätta genomskinlig bar i genomskinlig kon, det är jättesvårt att ta isär då båda bitarna är gjorda av polykarbonat.

Alltså måste det vara Stuck in the Middle with You med Stealers Wheel.

krakfot

Kan kopplingen vara att det rör sig om gruppen "Iron man" jag kommer dock inte på någon passande låt i all hast men kan väl gissa på "Shadows of darkness" ?

Lews

Ni har fel båda två tyvärr.

krakfot

nu kom jag på det... Shot in the Dark med Ozzy Osbourne måste det ju vara, eller?

Lews

Citat från: krakfot skrivet 14 oktober 2013 kl. 13:47
nu kom jag på det... Shot in the Dark med Ozzy Osbourne måste det ju vara, eller?

Det är helt korrekt!  :D
Kopplingen var alltså Ozzy som sjöng båda låtarna. Din tur att bygga.

o0ger

Det kunde också ha varit Black Sabbath, med Black Sabbath

"What is this that stands before me, a Figure in black which points at me!" 

:)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Citat från: Myko skrivet 14 oktober 2013 kl. 09:24
Man ska inte sätta genomskinlig bar i genomskinlig kon, det är jättesvårt att ta isär då båda bitarna är gjorda av polykarbonat.

Alltså måste det vara Stuck in the Middle with You med Stealers Wheel.

Vanlig bar i transperent kon är inte heller någon höjdare kan jag intyga  :P

krakfot

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 14 oktober 2013 kl. 15:03
Citat från: Myko skrivet 14 oktober 2013 kl. 09:24
Man ska inte sätta genomskinlig bar i genomskinlig kon, det är jättesvårt att ta isär då båda bitarna är gjorda av polykarbonat.

Alltså måste det vara Stuck in the Middle with You med Stealers Wheel.

Vanlig bar i transperent kon är inte heller någon höjdare kan jag intyga  :P

Men ta bara lite smör och smörj med så lossar den nog... ;)

Tie Fighter

Om inte smöret hjälper så kan kanske lite ugnsvärme få dom att släppa.  :P

Kvarnbacka

Hm, det kan ju vara värt att testa i alla fall, ingen av de två bitarna i fråga är särskilt värdefulla. Det dumma är att jag lurades att sätta ihop dem genom att följa en officiell byggbeskrivning ( - det är Batmans missil som vägrar gå isär).
Nåväl, lite OT. Nu väntar vi med spänning på nästa vinjett  :)

krakfot

lika bra att fortsätta på samma väg.....

krakfot

#926
Ledtråd 1: Nja den var i svåraste laget, men jag rycktes med i koppling till tidigare viggar. Precis som förra har en koppling till den vigg som föregick denna. Denna har samma koppling till den första av de två tidigare viggarna och därigenom också i viss mån även till Ozzy eller kanske definitivt inte till Ozzy ;) i vilket fall som helst låten kommer från 1987 och är sjungen på engelska.

Ledtråd 2: Ingen som kan... denna sångare efterträdde Ozzy i Black Sabbath även om han precis som Ozzy lämnat bandet vid tiden för denna låt och bildat detta band som han delar sitt namn med... Det är inte på något sätt mest kända låten de gjort men den deras hitt har redan gjorts i denna tråd så jag tog en annan...

qbert

http://www.youtube.com/watch?v=Fa0dJlu89Ps

Dio - Faces in the window, det var alltså Ronnie James Dio som tog över efter fladdermusbitaren?
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

krakfot


qbert

Titel och gruppen som framförde denna?
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.