Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

inte den heller... snart kommer ledtråd

krakfot

Att det finns med brustna hjärtan är helt riktigt även om många av denna engelska grupps "riktiga" fans tycker denna låt är allt för positivt laddad.

marpe


krakfot

ledtråd två: den engelska gruppen bildades på -70 talet men låten ifråga är från senare datum och en av deras största publika framgång. texten handlar om ett antal dagar....

krakfot

var den så svår? då får jag väl ge en ledtråd till. Låten släpptes 1992 men spelas fortfarande flitigt på radion. Deras största listframgång var väl annars några år tidigare (1989) och den låten hamnade på andra plats på Billbord hot 100.

Viggen skall alltså läsas nedifrån och upp och första versen beskrivs av färgsättningen av kuberna och den andra versen av innehållet (och genomskinliga bitar behöver ni inte bry er om)....

krakfot

Gruppens största listhitt kom 1989 och hette lovesong eller var det love song det stod vist olika på singel och lp. Den nådde i alla fall nr 2 på billboard hot 100.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

krakfot

"I don't care if Monday's blue
Tuesday's gray and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday, I'm in love

Monday you can fall apart
Tuesday, Wednesday break my heart
Oh, Thursday doesn't even start
It's Friday I'm in love"

självklart är det "Friday I'm in love" med the Cure.

Eigenbrötler

gött, här kommer en simpel och okomplicerad mindre nöjd målare:
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

shutter

Jag skall måla hela världen (lilla mamma).

Sangela

Michelangelo, Björn Skifs
Lev i nuet! Då du slippet säga:
Alla dagar som kom och gick inte visste jag att det var livet!

marpe

What´s the colour of love?
Lili & Susie

Kvarnbacka

Han är helt klart missnöjd med färgvalet, så jag gissar på Paint it black med Rolling Stones.

mechamike

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 17 september 2013 kl. 10:56
Han är helt klart missnöjd med färgvalet, så jag gissar på Paint it black med Rolling Stones.

Om han nu ser en röd dörr och vill måla den svart borde väl han inte ta med sig ljusblått i burken? ;)

?

Kvarnbacka

Citat från: mechamike skrivet 17 september 2013 kl. 11:05
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 17 september 2013 kl. 10:56
Han är helt klart missnöjd med färgvalet, så jag gissar på Paint it black med Rolling Stones.

Om han nu ser en röd dörr och vill måla den svart borde väl han inte ta med sig ljusblått i burken? ;)

Nä, han har målat den ljusblå, och nu när han ser resultatet ångrar han sig och vill måla den svart i stället  ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.