Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Projekt Wall-E

Startat av Igelpiga, 26 januari 2009 kl. 11:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Igelpiga



Projekt Wall-E började igår kväll när min son kom med ett huvud till figuren Wall-E.
Vi fick en liten Wall-E i plast för en tid sedan och det enda som kvarstår av den stackaren är huvudet.
Jag beslutade att vi skulle bygga oss en kropp av Lego. (såklart)  ;)
Jag byggde en liten prototyp och spånade vidare och började tänka på att det nog skulle vara ännu häftigare med en stor Wall-E!  ::)
Så bygget startade och här har ni honom.
Jag ska köpa hem gula delar så jag kan byta ut Technicbitarna på sidorna så han blir slät och eventuellt lite kortare och fyrkantig
I nuläget är han 12 pluppar lång och 8 bred. Men i brist på gula delar fick det bli såhär.
Men han blev ruskigt cool!  ;D

Igelpiga

Nextuz

Hehe..

Den filmen är såååå söt =)
Jag är lite hemligt kär i hon Eve :p haha

martin_p

Bra jobbat! Blev sonen nöjd med resultatet då?  :)

Igelpiga

Ja han blev riktigt nöjd med skapelsen!  ;D
Igelpiga

CopMike

Söt och bra designad Igelpiga :D! Wall-E är verkligen en ikon att bygga i LEGO! Jag tycker du/ni har gjort ett bra jobb - ser fram emot v.1.02 redan :D!

Micke

Igelpiga

Citat från: CopMike skrivet 31 januari 2009 kl. 20:59
Söt och bra designad Igelpiga :D! Wall-E är verkligen en ikon att bygga i LEGO! Jag tycker du/ni har gjort ett bra jobb - ser fram emot v.1.02 redan :D!

Micke
Tack för det! :) Ska beställa delar från Briclink (nu igen) så ska han bli finputsad! 
Igelpiga

shiftaltcmd

En variant.
Lilleman ville absolut ha riktiga larvfötter, kunna röra på armarna och stoppa i skrotet.
Huvudet behöver byggas. Och så får man klura en del då Lilleman vill ha en Eva också.




Nextuz

EVE kan bli en svår öt hehe =)  hon är ju så rund o fin..mmm... :P

Igelpiga

Stiligt bygge! Funderar också på att modifiera min, alternativt bygga en ny med fungerande lucka och larvfötter ;D
Igelpiga

Anna

En gammal rcx, skulle vara häftigt att använda för att få lite liv i Wall-E, den är ju gul och fin.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.