Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

gusfre86

Såg denna på Tradera. Vilket fynd  ::)
Som tur verkar ingen falla för den.
Återigen fast i lego-träsket.
Lider dock av utrymmesbrist :-/


BrickMe

Kanske lite svårt att hitta från en och samma köpare. Men ett snittpris på c:a 3,500:-/skuta var lite saftigt ???

x_inteduplo_x

Citat från: BrickMe skrivet 22 april 2020 kl. 21:52
Kanske lite svårt att hitta från en och samma köpare. Men ett snittpris på c:a 3,500:-/skuta var lite saftigt ???
står att högsta budet nu ligger på 37000

danielbrrssn

En liten påminnelse.
Höll på att bli lurad av en försäljare på blocket som sa att hon bodde i Skara. Hon skulle sälja en stor samling men hade väldigt svårt att bestämma en tid när vi kunde möts upp. Till slut bad hon om handpenning till hennes systers swishnummer. Ville så gärna ha legot att jag blev lite blind. Men innan jag kunde skicka pengar bad jag henne att skriva en lapp med sitt namn och dagens datum för att lägga bredvid legot. Det blev inte så men en lapp med ett felstavat namn istället. Jag betalade inga pengar...

Så kontentan är väl att om det är för bra för att vara sant är det också det det är.

Record

Citat från: danielbrrssn skrivet 23 februari 2021 kl. 14:18
En liten påminnelse.
Höll på att bli lurad av en försäljare på blocket som sa att hon bodde i Skara. Hon skulle sälja en stor samling men hade väldigt svårt att bestämma en tid när vi kunde möts upp. Till slut bad hon om handpenning till hennes systers swishnummer. Ville så gärna ha legot att jag blev lite blind. Men innan jag kunde skicka pengar bad jag henne att skriva en lapp med sitt namn och dagens datum för att lägga bredvid legot. Det blev inte så men en lapp med ett felstavat namn istället. Jag betalade inga pengar...

Så kontentan är väl att om det är för bra för att vara sant är det också det det är.

Skönt att du lyckades lägga band på dig :).

Har haft ute 3 köpes annonser på blocket, lika många gånger har de försökt blåsa mig, dessutom har det hänt som för dig vid några tillfällen, så jag kan skriva under på devisen, är det för bra..... Så skit i det.. :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Pekblom

Varning för köpare som svarar med Whats app på blocket annonser.
Det handlar om att de vill få dig att klicka på en länk föra att beställa blocketpaket.
Där tar de dina kontouppgifter.

Gick nästan på det.

shiftaltcmd

Hittade denna på en loppis i stan. Jag tänker inte köpa den men jag kan förmedla kontakten för den som är intresserad. Medlemmar i första hand  ;)
Loppisen vill ha 1795 kr.
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=700-13

Den har en blandning av äldre bitar utan bottentuber, före 1958, och lite nyare efter 1958.
Några trasiga bitar främst plates. En del smuts och gulnat.
Enligt Bricklink ska det finnas två träd och Esso bensinpump, de såg jag inte.
Det följer med en xtra basplatta, 50x50 tror jag och en del bricks 10x20, 8x?.
Trälådan helt ok, en liten spricka i ett hörn.

shiftaltcmd

Länk till loppisen, så får en förhandla själv vid intresse.
http://www.återbruket.com


CopMike


ColA


Magnus den store

Citat från: CopMike skrivet 24 november 2022 kl. 13:47Duplotomte någon🧑�🎄?
https://www.blocket.se/annons/vasternorrland/legotomte/105334001

Den tomten verkar ha levt ett hårt liv.

Det ser inte ut som det är 100% Duplo. Jag anar lite system i ansiktet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

eBay
 - LEGO 375 Yellow Castle, Samsonite Version, just nu runt 147000 kr - ett klipp ;D !


embe

Citat från: CopMike skrivet 01 februari 2023 kl. 20:02eBay
 - LEGO 375 Yellow Castle, Samsonite Version, just nu runt 147000 kr - ett klipp ;D !


Om man vill bygga med Lego så finns det billigare set,

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.