Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: AndersI skrivet 25 december 2010 kl. 12:57
Citat från: micke skrivet 25 december 2010 kl. 12:52... skall man vänta till måndag kan flera av seten som nu går att köpa försvunnit.

Hur skulle de kunna försvinna om de inte går att köpa?

Dem seten som man idag kan lägga till sin varukorg kan ju ngn annan välja om jag inte checkar ut idag. Skall jag säkerställa att jag får dem måste jag välja dem och checka ut och får en frakt på det. Sedan på måndag när jag ringer Lego coh dem förhoppningsvis har några fler set som idag står som Call for avail...får jag betala en frakt till
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

jänkarnas S@H har också det mesta som ej köpbart. dock har de ju "Home One Mon Calamari cruiser" för 385:-   >:(
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Citat från: mordatre skrivet 25 december 2010 kl. 13:06
jänkarnas S@H har också det mesta som ej köpbart. dock har de ju "Home One Mon Calamari cruiser" för 385:-   >:(

Och jag som inte skall dit förrän i Februari, suck
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Varför, varför, varför sätta "Sale" på sådant som redan innan är "sold out"?! Green grocer för 799, bah! Var det någon som köpte något?

sweMezza

Det här gör mig galen. Först allt som inte finns som är riktiga klipp (Taj Mahal, Grand Carousel m.fl.), sedan det som man ska ringa för att kolla (t.ex. PoP-modellerna). Vilken skön dag att skicka ut rea-mailet på.

Klockrent exempel på hur något positivt snabbt blir negativt.

Pekblom

Det har hänt förut att jag blivit irriterad på S@H men nu blev jag riktigt ledsen när jag inte fick köpa mig minna GG  >:(

Shompis

Lite fult av LEGO att rea saker som inte ens fanns på lager innan. Jo jag vet då jag kollade upp legoshop för et par dagar sedan och nästan alla dessa sets, speciellt de större var sedan länge redan slutsålda. Så ni behöver inte beklaga er att ni inte hann köpa dem. De fanns helt enkelt inte där. Av egen erfarenhet så kan i vissa speciella situationer nån av dessa produkter dykak upp igen, men då ska man vara snabb.

micke

Skrev ett brev till Lego om hur det upplevs bland oss kunder när dem gör såhär, skall bli intressant att se om dem svarar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Citat från: mordatre skrivet 25 december 2010 kl. 13:06
jänkarnas S@H har också det mesta som ej köpbart. dock har de ju "Home One Mon Calamari cruiser" för 385:-   >:(
Va i hela... skulle ju ha ett gäng 7754 tänkte jag men ikke då, sold out den nu med  >:( >:( >:(

micke

Otroligt, var inne lite på amerikanska S@H och fann att man kunde köpt Technic kranlastbilen (8258) för 445 kr.
Undrar verkligen om den funnits för det priset med tanke på att Lego S@H Sverige tar 1799 kr
Det är 4 för priset av 1 det.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Superkalle

Det har diskuterats en del på EB och Brickset om detta och de flesta verkar vara överens om att rea-priserna är en tabbe av LEGO. Åtminstone har ingen ännu rapporterat att de faktiskt köpt varor till rea-priset.

Ja, ja - det är i så fall inte första gången gänget på LEGOs websajt klantar sig.  ::)

mordatre

Jag hade 1st TIE Defender i varukorgen i morse men ville inte riktigt lägga 300 på den just nu så jag struntade i den.  Den var slutsåld någon halvtimme efter det. Bättre jag sparar 300 till Millenium Falcon i sommar. Midiscale Stardestroyer fanns också i morse men den hade jag redan köpt på gekås för 199 så den åkte inte heller ner i korgen.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

shiftaltcmd

Varorna slut innan rean började. Känns igen från andra håll.
Falsk marknadsföring. Konsumentombudsmannen? Hade varit nåt för Sverker i Plus, synd att han slutat.

Sirre

Ringde till supporten, fick reda på att det mesta av "Call to check"-produkterna var slut (8265, 3222, 7633 bl.a.), kollade dock inte PoP, Atlantis eller Power Miners men jag kan gissa att läget är liknande där.

Fick också höra att de flesta SW magnetsetten redan var fastlimmade. Där rök även de sakerna från shoppinglistan... Nu känns det plötsligt väldigt ovärt att lägga en beställning... :(

mordatre

#434
Fastlimmade redan? Får väl se om de jag norpade har detta fenomen. Får väl plocka huvudena isåfall.  :(

Såg nu på sidan att det mesta som stod som Call to check innan nu står som sold out. Synd man inte hade en LEGOstore här, de flesta av dem hade ju uppenbarligen en hel del av rea-seten.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.