Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom


Ashman

#3706
För den som gillar Lego movie så är Toys r us rea kanon. Flera set har redan 20-25% rabatt så ytterligare 25% på det.  Exempel

Bennys spaceship 599kr
emmets byggrobot 375kr

Vill man köpa vårens technic-flaggskepp så finns den riktigt billigt:
för 562kr

Detta var vad jag köpte men det fanns andra bra grejer också t ex mindstorm för 2700-2800 nåt.
Detta på TRU Malmö.

o0ger

Damn! Emmets byggrobot rök snabbt! Jag såg att den fanns på lager nyss men nu är den borta.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Torpas

Willys i Norrköping hade en fyndlåda full med mindre legomodeller. Vissa var sjukt billiga

för 15:- billigast på prisjakt 99:-. 104 delar!

för 29:- billigast på prisjakt 59:-

för 29:- billigast på prisjakt 80:-

för 79:- billigast på prisjakt 119:-

De hade även nån technic modell 2in1 samt flera mindre starwars set

Tunguska

Toys"R"Us i Växjö hade - Jedi Defender-class Cruiser med hyllpriset 725,34kr, vilket således skulle landa på knappa 544kr efter 25% ytterligare rabattavdrag.

Var bra sugen på att öppna plånboken, men snålheten kröp fram visade sitt fula tryne varpå jag lämnade butiken tomhänt.
Mina LEGO-byggen på flickr.

ludwigring

Toys "R" Us var ett jättebra tips, stort tack!

Hade tänkt beställa från S@H nu när det var dubbla poäng, men 25% hos TRU med samma grundpris var ju superbra (1275:-). Att man fick med den hem och slipper vänta på postgången är ju en annan bonus.

Sonen ville ha (149:-), så den och (217:-) fick följa med av bara farten :)

Willson

Sent tyvärr men Toysrus i Sisjön hade ett Arkham Asylum kvar för 1899:- - 25%...
Var väl någon som letade efter det......

Torpas

#3712
Citat från: Torpas skrivet 29 mars 2015 kl. 15:43
Willys i Norrköping hade en fyndlåda full med mindre legomodeller. Vissa var sjukt billiga

för 15:-billigast på prisjakt 99:-. 104 delar!

för 29:- billigast på prisjakt 59:-

för 29:- billigast på prisjakt 80:-

för 79:- billigast på prisjakt 119:-

De hade även nån technic modell 2in1 samt flera mindre starwars set

Några till på Willys i Norrköping

för 25:- Star wars utapau troopers, billigast på prisjakt 105:-
för 45:- Star wars clone turbo tank, billigast på prisjakt 95:-
för  25:- Friends , billigast på prisjakt 93:-
för 50:- Chima lavertus twin blade, billigast på prisjakt  170:-
för 65:- Chima braptors Wing striker, billigast på prisjakt 99:-

Peter S

Ica Maxi har 3 för 2 på småset upp till 59:-. Passade på att köpa 6 st för bitarnas skull. En hel del godis i de påsarna, tycker jag.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 31 mars 2015 kl. 18:06
Ica Maxi har 3 för 2 på småset upp till 59:-. Passade på att köpa 6 st för bitarnas skull. En hel del godis i de påsarna, tycker jag.
Ica Maxi var?

Det vore bra om ni skriver ut var ni sett eller köpt prisvärt Lego. Det kanske inte är så att alla Ica Maxi har samma erbjudanden.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

mordatre

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 31 mars 2015 kl. 19:10
Citat från: Peter S skrivet 31 mars 2015 kl. 18:06
Ica Maxi har 3 för 2 på småset upp till 59:-. Passade på att köpa 6 st för bitarnas skull. En hel del godis i de påsarna, tycker jag.
Ica Maxi var?

Det vore bra om ni skriver ut var ni sett eller köpt prisvärt Lego. Det kanske inte är så att alla Ica Maxi har samma erbjudanden.

Gäller på Maxi Borås i alla fall så det är nog alla.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Visby med. Såna grejer brukar vara hela kedjan. Å andra sidan kom aldrig 25%- rean ner till 50% som någon annan pratade om på sitt Maxi. Här är de seren uppe på normalpris igen.  :(

skitkid

Citat från: Skafte skrivet 31 mars 2015 kl. 19:44
Visby med. Såna grejer brukar vara hela kedjan. Å andra sidan kom aldrig 25%- rean ner till 50% som någon annan pratade om på sitt Maxi. Här är de seren uppe på normalpris igen.  :(

Jag snackade med personalen på Maxi Ystadvägen i Malmö om det. De hävdade att de aldrig körde 50% rea, så det finns säkert olika.
/skitkid

Peter S

Min erfarenhet är att just Maxi har samma erbjudanden när det gäller rabatt på nypris. Försäljning av utgående varor är däremot helt upp till butikschefen, verkar det som. Precis som för gammal mat...

Kwagge

Citat från: Peter S skrivet 31 mars 2015 kl. 21:26
Min erfarenhet är att just Maxi har samma erbjudanden när det gäller rabatt på nypris. Försäljning av utgående varor är däremot helt upp till butikschefen, verkar det som. Precis som för gammal mat...

Fast de har två olika butikschefer.. En på special o en på mat sidan..

Special sidan är det ICA Sverige som äger o driver... Mat sidan är den lokale handlaren som äger o driver..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.