Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hogwarts school of witchcraft and wizardry

Startat av -DoNe-, 01 januari 2014 kl. 01:06

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Som ni kanske har märkte (eller inte märkt) så har inte varit speciellt aktiv här på forumet de senaste två månaderna. Med det är av två enkla anledningar: Har pluggat grymt mycket fysik, men viktigaste av alt, byggt och färdigställt mitt Hogwarts Castle.
Dem flesta här vet nog inget om det men jag har haft ett projekt som har gått under namnet "The Harry Potter Project", något som jag startade på Youtube för 2 och halvt år sedan.
Det blev väldigt populärt så jag bar fortsatte att bygga på det och trodde aldrig det skulle färdigt. Men nu är den första versionen klar, och jag hoppas ni alla kommer gilla det!

Något som jag dock måste tillägga är att det finns bara tre bilder just nu men det är för att jag har gått med i CCCXI och en av reglerna är att ha endast tre bilder av storleken 800x600 Pixlar. Mer bilder kommer bli postade så fort tävlingen är avslutat. Kommer även göra en video till den där jag kommer visa minsta lilla detalj av slottet som man inte kommer på bilderna.









Gott Nytt år till alla!

Anders67



dalle

Riktigt mäktigt bygge. Bra start på det nya året.
Några frågor: du har med några minifigs är det tänkt att vara i den skalan? Hur fick du fast tilesen på taket till stora tornet? Har du koll på hur många bitar det är i skapelsen?
Hoppas dina skolbetyg blev lika bra som det här.

shutter

ser mäktigt ut ;D
Jag blev också nyfiken på tilesen i stora tornet...

Tie Fighter


-DoNe-

Citat från: dalle skrivet 01 januari 2014 kl. 07:43
Riktigt mäktigt bygge. Bra start på det nya året.
Några frågor: du har med några minifigs är det tänkt att vara i den skalan? Hur fick du fast tilesen på taket till stora tornet? Har du koll på hur många bitar det är i skapelsen?
Hoppas dina skolbetyg blev lika bra som det här.

Citat från: shutter skrivet 01 januari 2014 kl. 08:34
ser mäktigt ut ;D
Jag blev också nyfiken på tilesen i stora tornet...

Använde mig av flex tube och 1x1 modified bricks, tror det är samma teknik som Skrytsson använde till sin Globe :-)

Citat från: Tie Fighter skrivet 01 januari 2014 kl. 09:34
Oj! Det var ett maffigt bygge.

Tack så mycket!

stej123


Mirandir

Ser riktigt bra ut.

Dock så tror jag den skulle bli ännu bättre om du bryter upp ytorna med lite dark tan på slumpmässiga ställen.
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Ett sådant här bygge ska ju ses live. Kommer det till Uppsala?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.


-DoNe-

Citat från: stej123 skrivet 01 januari 2014 kl. 14:47
Grymt bygge :)

Tack Stej!

Citat från: mordatre skrivet 01 januari 2014 kl. 14:52
Ett sådant här bygge ska ju ses live. Kommer det till Uppsala?

Tyvärr inte, är alldeles för långt borta :-(

Citat från: Mirandir skrivet 01 januari 2014 kl. 14:51
Ser riktigt bra ut.

Dock så tror jag den skulle bli ännu bättre om du bryter upp ytorna med lite dark tan på slumpmässiga ställen.

Det här är den första versionen av slottet, den andra kommer ha en blandning mellan tan och old light grey, samt några svarta tak och så. Helt enkelt mer detaljerad, så oroa dig inte ;-)

Citat från: stej123 skrivet 01 januari 2014 kl. 14:47
Grymt bygge :)

Tack!!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.