Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 september 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Jag har råkat ut för att få dubbel-levererad leverans på den tiden det var Bricks-and-Pieces :D

Magnus den store

Citat från: Boathill skrivet 28 november 2023 kl. 12:23Hur vanligt är det med fel-plock för er som beställer av Lego?

Var tjugonde (1/20) beställning ungefär (B&P/PaB). Det är vanligare när jag lägger en Klas-order. Oftast är det en torso eller ett huvud med fel tryck, men i korrekt färg. Vid två tillfällen har jag fått bonusbitar - jag fick allt som jag beställde plus ett extra elementid.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Det vanligaste felet med mina ordrar är att jag har glömt ändra antalet på vissa bitar så jag bara får en st  >:(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Jag har saknat bitar ett par gånger och fått extra (till antal eller några helt slumpmässiga) 3-4 gånger.

De är väldigt snabba att skicka det som är fel, men det hjälper ju inte om man själv la originalbeställningen precis i tid...

Boathill

Intressant, jag verkar ha haft väldans otur då :) För det var ju inte direkt lika bitar jag fick. Istället för 2x2 slopes fick jag kringlor och istället för 4x8 plates fick jag "trappor" haha :)

crowwlime_

#245
Citat från: o0ger skrivet 28 november 2023 kl. 18:30Det vanligaste felet med mina ordrar är att jag har glömt ändra antalet på vissa bitar så jag bara får en st  >:(

Händer på minst 1/3 beställning att jag missar det på något/några element.


Annars har jag varit med om två felplock, ena med fel castle-torsos, andra bara saknades elementet helt.
Plus en "Det fanns inte mer än dessa i vårt lager, ta dessa VIP-poäng som plåster på såren."

BrickMe

Citat från: o0ger skrivet 28 november 2023 kl. 18:30Det vanligaste felet med mina ordrar är att jag har glömt ändra antalet på vissa bitar så jag bara får en st  >:(
Det är sällan för min del att det blivit fel bitar/saknas. Mitt dilemma har däremot varit att jag också glömt att justera antalet. Det är så lätt hänt när man valt ut ett stort antal olika klossar och när jag ser slutsumman........  Tänker jag: - hoppsan, nu får det räcka :o

MrUzagi

Citat från: BrickMe skrivet 29 november 2023 kl. 22:17Det är sällan för min del att det blivit fel bitar/saknas. Mitt dilemma har däremot varit att jag också glömt att justera antalet. Det är så lätt hänt när man valt ut ett stort antal olika klossar och när jag ser slutsumman........  Tänker jag: - hoppsan, nu får det räcka :o
Än så länge har det inte blivit några fel för mig heller. Däremot har det väl hänt att jag fått hem beställningen och ska sortera in bitarna, bara för att inse att jag redan hade mer än tillräckligt av dem. Händer även med BL-beställningar ibland. Oh, well. ::)

Tunnan

Citat från: MrUzagi skrivet 30 november 2023 kl. 01:21Än så länge har det inte blivit några fel för mig heller. Däremot har det väl hänt att jag fått hem beställningen och ska sortera in bitarna, bara för att inse att jag redan hade mer än tillräckligt av dem. Händer även med BL-beställningar ibland. Oh, well. ::)
Känner igen det lyx problemet, händer ju tyvärr allt för ofta man handlar och sen byter planer  ::) ::)

CameraMan

Jag beställde 5 horse bardings, fick bara två. Nämnde det till supporten och dom skickade 5st till 8)
Annars har det varit någon extra bit här och där. Saknades kanske någon enstaka liten någon gång också.
Vintage Brickworks: Bricklink - Brick Owl - TraderaInstagram

janhansson

Idag fick jag hem en order med rätt stor felprocent....

Istället för 20 6434805_missing.jpg så fick jag 20 1126.png


Det här huvudet 6395411_bap.jpgsom jag beställt 20 av ser egentligen ut såhär 6395411_bl.jpg
Jag vet inte om detta är något som kundtjänst kan fixa iom att  huvudet kanske inte finns med brunt hår, men jag tycker att de borde byta ut bilden för den luras...

Hälften av övriga beställda bitar hade jag fått någon extra av, så jag gissar att den som plockade helt enkelt varit stressad...
Är det fler som fått hem ordrar med större fel i närtid?

MrUzagi

Citat från: janhansson skrivet 18 januari 2024 kl. 23:25Hälften av övriga beställda bitar hade jag fått någon extra av, så jag gissar att den som plockade helt enkelt varit stressad...
Är det fler som fått hem ordrar med större fel i närtid?

De beställningar jag fått hem brukar vara spot on vanligen. Men jag väntar fortfarande på att beställningen jag lade den 2/12 ska komma.

Chriss77Mstad

Fick hem en order förra veckan och då det saknades 14 axelväskor av 14 beställda. De skickades 1 dag efter kontakt med support. Snabb och bra service.  
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Wild West Themes

janhansson

Supporten har lagt en gratisbeställning av huvuden till mig nu, men ersättningen för de oranga huvudena har samma art nummer som den jag fick - hoppas nu att jag inte får 20 likadana till nu bara...  :o

Cleefuzz

Citat från: janhansson skrivet 19 januari 2024 kl. 20:29Supporten har lagt en gratisbeställning av huvuden till mig nu, men ersättningen för de oranga huvudena har samma art nummer som den jag fick - hoppas nu att jag inte får 20 likadana till nu bara...  :o

Får jag fråga vad du förväntade dig för kompensation? Det verkar ju vara rätt huvuden du fått om man jämför med Bricklink. Bilden på båda sidorna av huvudet som du har lagt upp visar ju tydligare hur det egentligen ser ut. Finns huvudena med annan färg?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.