Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Nu finns ett nytt avsnitt med vårt allra finaste pirat-par Hedbrix och Hedling att lyssna på!

Skafte

Är det fredag? Jaa det är det!
Finns nytt avsnitt? Jaa det gör det!
Vem är gästen? byStfn!
Har vi roligt? Jaa det har vi!
Pratar vi Disney? Gissa det du!

Tunnan

Citat från: Skafte skrivet 26 maj 2023 kl. 20:40Är det fredag? Jaa det är det!
Finns nytt avsnitt? Jaa det gör det!
Vem är gästen? byStfn!
Har vi roligt? Jaa det har vi!
Pratar vi Disney? Gissa det du!
Suttit och väntat sen 19 :P 

ColA

Vilket band var det vi fick lyssna på i Hedarnas avsnitt? 

underbar growl jag vill höra mer!

Skafte

Hedarnas band hette "Art of Demise", låten "Endless Obsession". Det sa vi aldrig, nej, slarvigt av oss...

Tweed

#65
Citat från: Skafte skrivet 26 maj 2023 kl. 20:40Är det fredag? Jaa det är det!
Finns nytt avsnitt? Jaa det gör det!
Vem är gästen? byStfn!
Har vi roligt? Jaa det har vi!
Pratar vi Disney? Gissa det du!
Lyssnar på podden med Stefan när jag sitter i bilen på väg till Sveriges största Ikeavaruhus som nu har öppnat i Göteborg. Och vem får jag se stå där och bygga lego om inte byStfn. 👍😀

Skafte

Avsnitt 13 har MBL Designs som gäst - superhjältar och Lego brand store står på programmet!

Skafte

Tänk, det har redan gått en vecka sedan sist! I avsnitt 14 berättar Memmla och drdoddo om sina upplevelser i säsong 3 av LEGO Masters.

ColA

Först ut och sist ut i svenska Lego masters historian möts, mycket trevligt ❤️

dalle

Ni börjar hitta formen allt mer, vilket gör er lyssningvärda podd allt mer lyssningsvärd.

Skafte

I avsnitt 15 pratar vi med Svartkrut! Kanske handlar liiiite om en viss brittisk trollkarl. Men mycket annat, förstås.

bileam

Äntligen fredag och nytt avsnitt. Har haft detta i öronen när jag jobbar i källaren med det som skall bli (bla) legorum, men får ju dryga ut med annat om det skall bli klart till hösten... ;)

Skafte

#72
Edit: nu är det publicerat!

Medan ni väntar på att midsommaraftonens avsnitt skall dyka upp kan ni kolla in den här tråden där dagens poddgäst för några år sedan visade upp delar av sin samling.

Bionicle! Bättre än vi fattar.

Hedling

Citat från: ColA skrivet 27 maj 2023 kl. 10:09Vilket band var det vi fick lyssna på i Hedarnas avsnitt?

underbar growl jag vill höra mer!
Det finns tre låtar på youtube som du kan lyssna på. Vi kan även skicka över mp3 filer om du vill ha.

Här är länken till låten i poddavsnittet. 
Tror du ska se de andra två om du klickar sig vidare in till kanalen. 🙂

https://youtu.be/LNcVcK4QmsE

Skafte

Nu är det dags för andra avsnittet om LEGOs historia. Krakfot och vi pratar 80- och 90-tal!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.