Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hogwarts Express

Startat av -DoNe-, 05 maj 2013 kl. 19:13

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Har nyligen påbörjat det sista arbetet på bitt hogwarts slott som jag har filat och fixat på i snart två år nu. Under tiden jag väntar på att lite bitar skall trilla in bestämde jag mig för att bygga om set 4841 för att få det lite mer realistiskt.
Jag har aldrig varit särskilt bra på det här med tåg byggandet men jag bestämde mig ändå för att försöka och tycker faktiskt att det blev ganska bra  :D









P.S tåget är byggt för att se ut ungefär som en "exclusive" version av Hogwarts express tåget om Lego hade gjort det.

Svartkrut

Brilliant! Jag har ju också gjort ett eget Hogwartståg, men eftersom jag prompt ville ha med motor och ljus blev min version betydligt klumpigare. Kul att höra om slottsbygget. Jag har också lite planer på att bygga en egen version av det. Vore kul att se lite bilder.  :D

MicroByggare

Jaa fler Hogwarts byggare gillar hur du fått till förarståndet men en fråga som länge pinat mig är: hur får man av ratten på ett bil styre? ???
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

-DoNe-

Citat från: Svartkrut skrivet 06 maj 2013 kl. 10:44
Brilliant! Jag har ju också gjort ett eget Hogwartståg, men eftersom jag prompt ville ha med motor och ljus blev min version betydligt klumpigare. Kul att höra om slottsbygget. Jag har också lite planer på att bygga en egen version av det. Vore kul att se lite bilder.  :D

http://www.youtube.com/user/churchilproductions/featured

Där kan du hitta en spel lista "HP Project" som innehåller ett flertal videos som sträcker sig tillbaka till 2011 då projektet startade om du skulle vara intresserad :-D

Citat från: MicroByggare skrivet 06 maj 2013 kl. 21:04
Jaa fler Hogwarts byggare gillar hur du fått till förarståndet men en fråga som länge pinat mig är: hur får man av ratten på ett bil styre? ???

Det går utan problem, men lite försiktig får man vara, annars kan det gå hett till (lärde mig det den hårda vägen...).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.