Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego tåg bro - 1,25m långt

Startat av Valthornet, 11 december 2018 kl. 20:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Valthornet

Köpte för ett tag sen 4st 76057 Spider-Man: Web Warriors Ultimate Bridge Battle. Har byggt en MOC tidigare, men var inte nöjd. Så nu har jag en två-spårig bro, som är drygt 1,25, långt.
Planen är att höjer fundamentet ytterligare så tåg kan även köra under bron. Höjde även genomgången med 2-3 bricks i höjden så tågen kan lätt passera igenom.

Som man ser på sista bilden kan man göra bron kortare, men ser snyggare ut med alla MOC delar












Valthornet

#1
Hm, hade problem att lägga till bilderna, nu verka det fungerar

andreas E

Snyggt.
Nu ska du bara ha ett landskap och sätta in den i.
Kanske dags att ansluta till ett CB?


Valthornet

Tack.
Tanken finns att bygga in det i ett landskap, men måste ha plats först. Mitt Lego rum har blivit en MOC-verkstad/filmstudio och det finns inget utrymme för några set alls. Ska förhoppningsvis bygga om garaget till sommaren, sen har jag plats där.

Ursäkta frågan, men vad är CB? Custom Build? Vad hade du i tanken?

Emma

Citat från: Valthornet skrivet 12 december 2018 kl. 10:05
Tack.
Tanken finns att bygga in det i ett landskap, men måste ha plats först. Mitt Lego rum har blivit en MOC-verkstad/filmstudio och det finns inget utrymme för några set alls. Ska förhoppningsvis bygga om garaget till sommaren, sen har jag plats där.

Ursäkta frågan, men vad är CB? Custom Build? Vad hade du i tanken?

https://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Community_Builds

mortil

Tycker helt klart den ska va med i ett tåg CB.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Valthornet

Citat från: Emma skrivet 12 december 2018 kl. 10:11
Citat från: Valthornet skrivet 12 december 2018 kl. 10:05
Tack.
Tanken finns att bygga in det i ett landskap, men måste ha plats först. Mitt Lego rum har blivit en MOC-verkstad/filmstudio och det finns inget utrymme för några set alls. Ska förhoppningsvis bygga om garaget till sommaren, sen har jag plats där.

Ursäkta frågan, men vad är CB? Custom Build? Vad hade du i tanken?

https://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Community_Builds

AAhh, jo. Det låter spännande. Får väl satsa på nästa utställning i Bodens försvarsmuseumet eller något annat här uppe.

jalex

Snygg bro! Härligt att åka med tåget också. Det hade ju varit coolt om du byggde en hel stad som den åkte genom och filmade det så det gav känslan att man åkte runt i en Lego-stad.  :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Magnus den store

Trevligt bygge. Hur stabil blir bron i sin längsta utformning? Märks det om den sviktar något?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ColA

Riktigt snyggt bygge 😄 den ser ju ordentligt stadig ut också när tågen passerar 👍🏻

Valthornet

Citat från: jalex skrivet 13 december 2018 kl. 10:03
Snygg bro! Härligt att åka med tåget också. Det hade ju varit coolt om du byggde en hel stad som den åkte genom och filmade det så det gav känslan att man åkte runt i en Lego-stad.  :)

Det är planen så småning om. Kanske kan jag övertala barnen att bygga upp en stor stad under jul

Valthornet

Citat från: Magnus den store skrivet 15 december 2018 kl. 15:01
Trevligt bygge. Hur stabil blir bron i sin längsta utformning? Märks det om den sviktar något?

Den är nog ganska så stabilt. I och med att jag inte har sett något som tyder på att den är ostabilt när jag testa köra tåg över den, så antar jag det i alla fall. Kan göra lite mera tester, bara för att

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.