Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Våg i fickstorlek - Årets Julkapp!?

Startat av Gideon, 21 december 2023 kl. 09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

#15
Citat från: CopMike skrivet 29 december 2023 kl. 18:04Tomten kom med en så nu är jag redo 8)!
Fabuland-polis med knarkvåg minsann! 👮

Godtfred

Finns det någon bra referensbit alla kan väga på sina vågar för att vi kan samla statistik på noggrannheten för de här billiga vågarna? Eller tom att någon har en kalibrerad våg att utgå från?

Tänker mig någon väldigt ny bit många har som inte rimligen finns i flera gjutversioner, helst i en specifik färg också.

Jag testade så klart att väga den gula bananen! En vägde 0.42g. 10st vägde 4.24g. Testade även Metallic Gold, exakt samma siffror. Vet inte om det behövs någon intern uppvärmning, men fick nolla vågen redan efter ca 30 sekunder.

matgri

Har precis köpt en räknevåg själv då jag inte fick någon i julklapp. Dock inte fickformat. Tror det är Samma typ som används på lugbulkräkningen.
Tror inte jag skulle orka ta med en liten väg för att väga minifigs i affären.
Men nu skall jag i alla fall få ordning hur mycket jag har av vad i min samling.
 

Gideon

När fickvågen sent omsider anländer visar det sig att det är fel modell, upp till 500 g men med bara 0,1 g noggrannhet...frågan är om det duger eller om man ska orka reklamera.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.