Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Eldorado Fortress Revisited [MOC]

Startat av -DoNe-, 16 februari 2014 kl. 20:08

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Long time no see.

Det vart ett bra tag sedan jag postade något här på forumet, men ännu längre sedan jag byggde något pirat relaterat!
Jag har alltid älskat pirater, sjöslag och gamla fort. Trots detta har jag inte byggt så mycket inom denna genren på 2 år ungefär, men nu är jag på't igen och jag går ut stenhårt med min egna version av ett av de mest ikoniska Lego seten någonsin, Eldorado Fortress.
Det var helt overkligt roligt att sätta ihop denna modell jag inte kunde använda allt för många fräsiga tekniker för att kunna behålla den klassiska känslan. Använde också gult för andra gången i mitt liv som en av de dominerande färgerna (det första var i mitt modulära Town House http://www.flickr.com/photos/-done-/5939292139/in/set-72157626511967771) Vilket var riktigt kul det med.

Hoppas ni tycker om det lika mycket som jag gör  ;D


Lego Eldorado Fortress [MOC] by =DoNe=, on Flickr







P.S kommer ladda upp många fler bilder imorgon så håll ut, dem kommer! ;-)

Cakeman

Oh, vilken fin tolkning av Eldorado Fortress! Det blir så mycket bättre med mer rejäla väggar mm, riktigt snyggt. Jag gillar kranen och den lilla dörren där samt den brickbyggda "bottenplattan"! Ser fram emot fler fina bilder (bra fotografi också). Har du fått till något slags interiör?

-DoNe-

Citat från: Cakeman skrivet 16 februari 2014 kl. 20:17
Oh, vilken fin tolkning av Eldorado Fortress! Det blir så mycket bättre med mer rejäla väggar mm, riktigt snyggt. Jag gillar kranen och den lilla dörren där samt den brickbyggda "bottenplattan"! Ser fram emot fler fina bilder (bra fotografi också). Har du fått till något slags interiör?

Tack så mycket! Interiör finns på de få ställen som går just nu. Men jag har tänkt att göra det möjligt att lyfta av hela fortet fån "bottenpålattan" soch inreda där nere också. Hade definitivt varit bra med lite extra plats. :-)

Record

Mycket snyggt, gillar att du byggt i vitt och gult, det blir snyggt, dessutom framträder trätrappan väldigt bra då!
Snyggt fotat också!
Friskt satsat, hälften vunnet..

cptCalavera

Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

Sockerbit

Fin, gillar bryggan och den lilla trappan upp till den lilla dörren.

o0ger

Det är kul med "remakes" av gamla set. Detta har du gjort riktigt bra. Igenkänningsfaktorn är hög.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Duperhasse

Imponerande bygge, man blir sugen själv på att försöka bygga något liknande men det skulle aldrig bli lika snyggt :-P
Duperhasse aka Markus "Hasse" Hansson
markus-hansson@hotmail.com

Gideon

Riktigt fint bygge, välbyggt men ändå med omedelbar igenkänningsfaktor! Nostalgi! :)
Blir definitivt sugen på att leta reda på bitarna till denna (som jag och min syster felaktigt kallade "sjörövarborgen" när vi var barn) och bygga ihop den, vet att kartongen i alla fall fortfarande finns kvar hemma hos föräldrarna och används till förvaring av diverse barndomslego.

-DoNe-

Citat från: Gideon skrivet 17 februari 2014 kl. 20:05
Riktigt fint bygge, välbyggt men ändå med omedelbar igenkänningsfaktor! Nostalgi! :)
Blir definitivt sugen på att leta reda på bitarna till denna (som jag och min syster felaktigt kallade "sjörövarborgen" när vi var barn) och bygga ihop den, vet att kartongen i alla fall fortfarande finns kvar hemma hos föräldrarna och används till förvaring av diverse barndomslego.

Gör det! hade väldigt gärna haft setet också. Som en liten jämförelse ;-)
Var försiktig med lådan btw, verkar var a riktigt svårt att få tag i den!
Citat från: Duperhasse skrivet 17 februari 2014 kl. 19:58
Imponerande bygge, man blir sugen själv på att försöka bygga något liknande men det skulle aldrig bli lika snyggt :-P

Tack så mycket till alla för all fina kommentarer!  :D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram


BeardedNerd

Mycket tjusigt! Jag byggde upp originalet och packade undan i originalkartong i samband med att mina dark ages upphörde för ett år sedan, och det var nästan så att jag tänkte behålla det uppbyggt. En riktig klassiker.

Hmmm... jag undrar hur svårt det skulle vara att bygga en ny variant på Barracuda...

Gordonblixt

Riktigt snyggt!  :)
Det är alltid lika roligt och koolt att se äldre set ombyggda med mera avacerade bygg tekniker.

Har du tänkt bygga om fler pirat set?

-DoNe-

Citat från: BeardedNerd skrivet 20 februari 2014 kl. 23:23
Mycket tjusigt! Jag byggde upp originalet och packade undan i originalkartong i samband med att mina dark ages upphörde för ett år sedan, och det var nästan så att jag tänkte behålla det uppbyggt. En riktig klassiker.

Hmmm... jag undrar hur svårt det skulle vara att bygga en ny variant på Barracuda...

Om jag någonsin införskaffar BSB så kommer jag nog att låsa in den i tre kassaskåp, men nog hade det vart riktigt kul att göra en re-make av den! :)

Citat från: Gordonblixt skrivet 22 februari 2014 kl. 20:12
Riktigt snyggt!  :)
Det är alltid lika roligt och koolt att se äldre set ombyggda med mera avacerade bygg tekniker.

Har du tänkt bygga om fler pirat set?

Har redan ett till set som jag "bara" fotografera den...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.