Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bag End (uppdaterad 2014-03-19)

Startat av -DoNe-, 09 augusti 2013 kl. 18:02

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Här den nya updaterade versionen av Bag End som jag precis fotograferade.


Lego Bag End Revisited [MOC] by =DoNe=, on Flickr

Om ni önskar se fler bilder så har jag laddat upp ett stort antal bilder på Brickshelf:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=540411

Detta är även den första utav mina modeller att hamna på TBB första sida  :D

Magnus den store

Snyggt bygge. Bättre än Legos.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tie Fighter

Coolt!  jag har varit sugen på att bygga Bag End men det har aldrig blivit av.
En liten grej bara, du skulle haft en uptrampad stig från dörren till bänken, nu ser det ut som den inte används.

-DoNe-

Citat från: Tie Fighter skrivet 09 augusti 2013 kl. 18:36
Coolt!  jag har varit sugen på att bygga Bag End men det har aldrig blivit av.
En liten grej bara, du skulle haft en uptrampad stig från dörren till bänken, nu ser det ut som den inte används.

Hmm, det tänkte jag inte ens på, tror jag bara kan ta och ta bort gräs bitarna eller skall jag göra en liten stig i dark tan?

Lews

Citat från: -DoNe- skrivet 09 augusti 2013 kl. 18:45
Hmm, det tänkte jag inte ens på, tror jag bara kan ta och ta bort gräs bitarna eller skall jag göra en liten stig i dark tan?

Jag tror att det skulle räcka med att ta bort lite gräs bara. Det är ju ingen huvudled precis.  ;)

EDIT
Glömde säga att det var ett väldigt fint bygge!

Tie Fighter

#5
Om man kollar i filmen så är det mer som stenplattor som går vidare bort ända till odlingen.
Svårt att få till, då jag tycker att tiles ser för nytt och perfekt ut för att passa ihop med landskaps detaljer. Riktigt slitna dark tan tiles skulle väl vara det bästa. Men då glest utspridda med grönt mellan dom, det får inte se ut dom en klinkrad väg.

swestar

Mycket stiligt bygge rakt igenom  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

-DoNe-

Citat från: Lews skrivet 09 augusti 2013 kl. 19:42
Citat från: -DoNe- skrivet 09 augusti 2013 kl. 18:45
Hmm, det tänkte jag inte ens på, tror jag bara kan ta och ta bort gräs bitarna eller skall jag göra en liten stig i dark tan?

Jag tror att det skulle räcka med att ta bort lite gräs bara. Det är ju ingen huvudled precis.  ;)

EDIT
Glömde säga att det var ett väldigt fint bygge!

Citat från: Tie Fighter skrivet 09 augusti 2013 kl. 19:48
Om man kollar i filmen så är det mer som stenplattor som går vidare bort ända till odlingen.
Svårt att få till, då jag tycker att tiles ser för nytt och perfekt ut för att passa ihop med landskaps detaljer. Riktigt slitna dark tan tiles skulle väl vara det bästa. Men då glest utspridda med grönt mellan dom, det får inte se ut dom en klinkrad väg.

Tog precis bort lite gräs bitar och det ser riktigt snyggt ut! Skulle gärna vilja ta en bild nu men får tills imorgon solen bestämde sig för att gå, kan man tänka sig  ;) ).

Citat från: swestar skrivet 09 augusti 2013 kl. 20:06
Mycket stiligt bygge rakt igenom  :)

Man tackar!

Gideon

Fint bygge!
Intressant detalj att du har valt att göra entrédörren mindre än på legos officiella set, antar att det är för att göra bygget i "Gandalf-minifigskala"? :)

Myko

Snyggt bygge, men jag tycker det blev lite för mycket gräs. Ser lite för vildvuxet ut.

de Gothia

Grymt snyggt! Gillar hela scenen otroligt mycket!

-DoNe-

Citat från: Gideon skrivet 09 augusti 2013 kl. 22:19
Fint bygge!
Intressant detalj att du har valt att göra entrédörren mindre än på legos officiella set, antar att det är för att göra bygget i "Gandalf-minifigskala"? :)

Tycker det blir alldeles för stort annars...
Citat från: Myko skrivet 09 augusti 2013 kl. 22:32
Snyggt bygge, men jag tycker det blev lite för mycket gräs. Ser lite för vildvuxet ut.

Det här är något jag har debatterat och dryftat väldigt länge, kom fram till att det såg bättre ut med allt gräs nu innan jag har tillräckligt med bitar till för att slutföra vissa delar som jag nu täcker med gräset, men när jag har de rätta bitarna så kommer jag posta några nya bilder utan gräs (kan dock ta en vecka eller två)

Citat från: de Gothia skrivet 09 augusti 2013 kl. 23:33
Grymt snyggt! Gillar hela scenen otroligt mycket!

Tack så mycket!   :D

Aro

Snyggt...varit sugen ett tag på att bygga ett nutida hus men i Bag-End-stil...fattar inte riktigt varför det inte byggs mer åt det hållet på riktigt.
Ser många fördelar.
Min säljtråd nu inför Julen:http://www.swebrick.se/index.php?topic=7759.0

-DoNe-

Citat från: Aro skrivet 13 augusti 2013 kl. 19:28
Snyggt...varit sugen ett tag på att bygga ett nutida hus men i Bag-End-stil...fattar inte riktigt varför det inte byggs mer åt det hållet på riktigt.
Ser många fördelar.

Håller med!

Stigge72

Snyggt, kanske lite mycket gräs, men det skulle ju uppdaters iaf... ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.