Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Willys Jepp [MOC]

Startat av -DoNe-, 31 juli 2013 kl. 17:29

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Så, här är bilderna på min nya willys jeep som jag lovade att lägga upp.

Får säga att jag är riktigt glad med slut resultated!




Skafte

Briljant med teknik-balkarna till motorhuven!

Mycket bra totalt också förstås.

Majkel


EpsilonEta

Cool jeep!
Så många intressanta byggtekniker.
Vad är det för dubbelkrok-bit som håller i 1x1 platsen på släpvagnen?  Är det riktigt lego?
Mycket snyggt bygge!
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

boba johan


andorz

Super! Jag diggar särskilt ryggstöden och stänkskärmarna på vagnen.
Frilansande grafiker - http://www.haftig.se

-DoNe-

Citat från: Skafte skrivet 31 juli 2013 kl. 18:34
Briljant med teknik-balkarna till motorhuven!

Mycket bra totalt också förstås.

vart ganska nöjd själv :-)

Citat från: boba johan skrivet 31 juli 2013 kl. 19:36
Grymt snygg

Tack!

Citat från: EpsilonEta skrivet 31 juli 2013 kl. 19:18
Cool jeep!
Så många intressanta byggtekniker.
Vad är det för dubbelkrok-bit som håller i 1x1 platsen på släpvagnen?  Är det riktigt lego?
Mycket snyggt bygge!

Nej det är tyvärr inte Lego  :'(  Är Brickarms "U-Clips" (synnerligen vanligt bland oss militär byggare).

Citat från: Majkel skrivet 31 juli 2013 kl. 18:55
wow! galet snyggt!

Tackar!

Teabox


Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

shutter


de Gothia


Gideon

Mycket snyggt och spännande tekniker :)
Synd att det inte finns så mycket bra militärbitar för oss purister, men det kanske är tur också annars skulle man bli mer frestad än man redan är att börja bygga lite WWII-MOCs ;)

lindyhep

Fasiken. Ni är några stycken här som lyckas att få grejer som jag egentligen tycker är rätt fula att se riktigt snygga ut ju. Gillar den här :)

stej123

Citat från: Gideon skrivet 02 augusti 2013 kl. 00:26
Mycket snyggt och spännande tekniker :)
Synd att det inte finns så mycket bra militärbitar för oss purister, men det kanske är tur också annars skulle man bli mer frestad än man redan är att börja bygga lite WWII-MOCs ;)

Är man färgblind så att dbg ser ut som militärgrönt så kan man faktiskt bygga det mesta :D Det största problemet för purister som vill bygga ww2 är minifigstillbehör...Men jag tycker faktiskt man kan lösa det hyffsat ändå :) Så inga ursäkter nu, dags att du bygger en ww2-moc ;)

-DoNe-

Citat från: lindyhep skrivet 02 augusti 2013 kl. 00:33
Fasiken. Ni är några stycken här som lyckas att få grejer som jag egentligen tycker är rätt fula att se riktigt snygga ut ju. Gillar den här :)

Tack så mycket! :-D

Citat från: Gideon skrivet 02 augusti 2013 kl. 00:26
Mycket snyggt och spännande tekniker :)
Synd att det inte finns så mycket bra militärbitar för oss purister, men det kanske är tur också annars skulle man bli mer frestad än man redan är att börja bygga lite WWII-MOCs ;)



All natural baby ;)

Citat från: stej123 skrivet 02 augusti 2013 kl. 00:45
Citat från: Gideon skrivet 02 augusti 2013 kl. 00:26
Mycket snyggt och spännande tekniker :)
Synd att det inte finns så mycket bra militärbitar för oss purister, men det kanske är tur också annars skulle man bli mer frestad än man redan är att börja bygga lite WWII-MOCs ;)

Är man färgblind så att dbg ser ut som militärgrönt så kan man faktiskt bygga det mesta :D Det största problemet för purister som vill bygga ww2 är minifigstillbehör...Men jag tycker faktiskt man kan lösa det hyffsat ändå :) Så inga ursäkter nu, dags att du bygger en ww2-moc ;)

Håller med, gav upp efter en vecka med att försöka hålla mig till Lego vapen, och med alla Brickarms grejer jag har nu kommer jag nog aldrig ur mitt missbruk, hur många gånger man än skulle lägga in mig på rehab ;-)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.