Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Café

Startat av -DoNe-, 24 april 2013 kl. 22:58

Föregående ämne - Nästa ämne

-DoNe-

Så här är min första skapelse på ett antal månader som inte är LOTR  :P Gick tillbaka till vad som var mitt favorit tema vid yngre ålder (för man är en stor pojke vid 16 års ålder  ;) favorit, vilket är husbyggande. Jag har ett ganska hyfsat antal som inte står att finna här men ni kan se dem på min Flickr:
http://www.flickr.com/photos/-done-/sets/72157626511967771/
Länken går direkt till settet där alla är samlade så ni behöver inte leta ;)

För att inte ha satt ihop ett hus på i alla fall ett år eller två så skulle jag vilja säga att det blev ganska bra. Hoppas ni håller med!   ;D








Anders67

Ser mycket trevligt ut, färgerna är bra ihop och bartender ser cool ut :-).
Du har fått ihop en bra MOC, stuprör med 'växellådsknopp' var ju nytt för mig!

Pekblom

Det där var ett nytt tak för mig.
Hela bygget är super snyggt.

dalle

Snyggt. Många justa lösningar och detaljer. :)

-DoNe-

Citat från: Anders67 skrivet 24 april 2013 kl. 23:14
Ser mycket trevligt ut, färgerna är bra ihop och bartender ser cool ut :-).
Du har fått ihop en bra MOC, stuprör med 'växellådsknopp' var ju nytt för mig!

Tack så mycket!

Citat från: Pekblom skrivet 24 april 2013 kl. 23:38
Det där var ett nytt tak för mig.
Hela bygget är super snyggt.

Taket var nog hela byggets början faktiskt :-)

Citat från: dalle skrivet 25 april 2013 kl. 04:55
Snyggt. Många justa lösningar och detaljer. :)

Tack!

Ras 74

Bra foto, bra färgkombinationer! Helt enkelt snyggt klossat.
Stupröret, gjort av flera olika slags delar är en av detaljerna som ger skapelsen
en speciell känsla. Det blir väldigt levande.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Roger Brickjet

Väldigt snyggt! Många trevliga detaljer och NPUs att upptäcka! Känns väldigt brittiskt med färger och strukturer...figurerna hjälper väl lite också kanske :)
Hur sitter tåghjulet fast?

MicroByggare

verkligen snyggt det skulle kunna passa in i strandpromenaden som jag planerar om man bara höjer det lite  :)
mer info om denna strand promenad kommer senare  ;D
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

-DoNe-

Citat från: Ras 74 skrivet 25 april 2013 kl. 07:25
Bra foto, bra färgkombinationer! Helt enkelt snyggt klossat.
Stupröret, gjort av flera olika slags delar är en av detaljerna som ger skapelsen
en speciell känsla. Det blir väldigt levande.

Tack så väldigt mycket!

Citat från: MicroByggare skrivet 25 april 2013 kl. 08:27
verkligen snyggt det skulle kunna passa in i strandpromenaden som jag planerar om man bara höjer det lite  :)
mer info om denna strand promenad kommer senare  ;D

Låter intressant! :)

Citat från: Roger Brickjet skrivet 25 april 2013 kl. 07:33
Väldigt snyggt! Många trevliga detaljer och NPUs att upptäcka! Känns väldigt brittiskt med färger och strukturer...figurerna hjälper väl lite också kanske :)
Hur sitter tåghjulet fast?


Om man vänder ett vanligt Lego-huvud upp-och-ned så kan man faktiskt utan problem sätta fast tåghjulet, det är väldigt lätt att sätta dit och sitter gör det med, skulle nog kuna klassas som en "Legal conection"  :D

Sollan

Snyggt! En skön känsla och härlig mustig färgskala. Jag gillar gubben som tittar ut genom fönstret!

Mattias

Fint bygge med många smarta och roliga lösningar ! Ser ut som en bra byggnad som passar till städerna här på Swebrick :)

-DoNe-

Citat från: Sollan skrivet 25 april 2013 kl. 21:24
Snyggt! En skön känsla och härlig mustig färgskala. Jag gillar gubben som tittar ut genom fönstret!


Citat från: Mattias skrivet 25 april 2013 kl. 22:37
Fint bygge med många smarta och roliga lösningar ! Ser ut som en bra byggnad som passar till städerna här på Swebrick :)

Man tackar!

Stigge72

Snyggt hus med många roliga detaljer.

Magnus den store

Charmigt, många småsaker att gilla. Tror dock att taket kommer läcka ganska snart.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Gud vad snyggt! Kul med många detaljer och olika lösningar! Boktaket var ju så snyggt gjort! Tror jag inte jag har sett förut!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.