Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

sandpeople

Vet någon vilka/vilket Åhléns i Göteborg som har rea på star wars lego?
Jag har kollar nordstan och de känner inte till någon som helst rea. :(

MartinAberg

Citat från: sandpeople skrivet 25 juli 2014 kl. 16:54
Vet någon vilka/vilket Åhléns i Göteborg som har rea på star wars lego?
Jag har kollar nordstan och de känner inte till någon som helst rea. :(
Kan vara för att SW inte var med på rean.

Risgrynsgrot

Citat från: MartinAberg skrivet 25 juli 2014 kl. 17:53
Citat från: sandpeople skrivet 25 juli 2014 kl. 16:54
Vet någon vilka/vilket Åhléns i Göteborg som har rea på star wars lego?
Jag har kollar nordstan och de känner inte till någon som helst rea. :(
Kan vara för att SW inte var med på rean.
Stämmer inte.. Mitt Åhlens hade på rean. Vet inget om affärerna i Göteborg dock.

MartinAberg

#2718
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 25 juli 2014 kl. 17:58
Citat från: MartinAberg skrivet 25 juli 2014 kl. 17:53
Citat från: sandpeople skrivet 25 juli 2014 kl. 16:54
Vet någon vilka/vilket Åhléns i Göteborg som har rea på star wars lego?
Jag har kollar nordstan och de känner inte till någon som helst rea. :(
Kan vara för att SW inte var med på rean.
Stämmer inte.. Mitt Åhlens hade på rean. Vet inget om affärerna i Göteborg dock.
Jag TROR (om jag minns rätt d.v.s.) så hade Åhlens City i Nordstan bar City, Chima, Creator och Ninjago på rea.
Kan dock minnas fel, men är 100% säker på att om det fanns SW så försvann det snabbt för sambon brukar vara snabb på att säga vad som finns.

EDIT: Sambon har nu förklarat att i Nordstan har de enbart SW på rea vid jul.
För övrigt så kommer så kommer hon ihåg dig från idag.
På årets somamrrea så var även Friends inblandat

Kuiper

I Linköping fanns ett par olika SW-set förutom Ninjago, Chima, City och Creator.

Tunguska

#2720
När jag besökte Åhléns i Växjö tidigare idag fanns det 3st Mandalorian Speeder - kvar på reabordet för ca. 167kr/st (239kr -30%).
Mina LEGO-byggen på flickr.

darthmortar

Citat från: Tunguska skrivet 27 juli 2014 kl. 14:28
När jag besökte Åhléns i Växjö tidigare idag fanns det 3st Mandalorian Speeder () kvar på reabordet för ca. 167kr/st (239kr -30%).

Mandalorian Speeder finns på varenda Åhlens mellan Halmstad och Malmö. I Värnamo finns dock endast SW setet med Yoda och walkern. I övrigt är det mest chimaset på Åhlens och några hade trädkojan kvar. Flera av Coop Forum, längs samma väg, hade en hel del olika "äldre" set på rea. Bland annat SW både större och mindre set. Tittar man in på BR så kan man göra ytterligare fynd med lite olika beroende på butik.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Tunguska

Netto säljer tydligen polybags för 30kr/st just nu. Reklambladet visar , , , , och , men huruvida denna bild är överensstämmande med det faktiska utbudet ska jag låta vara osagt då jag inte haft vägarna förbi någon butik.
Mina LEGO-byggen på flickr.

Risgrynsgrot

Citat från: Tunguska skrivet 28 juli 2014 kl. 10:23
Netto säljer tydligen polybags för 30kr/st just nu. Reklambladet visar , , , , och , men huruvida denna bild är överensstämmande med det faktiska utbudet ska jag låta vara osagt då jag inte haft vägarna förbi någon butik.
Jag rekommenderar ett besök :-) Mitt Netto hade dels alla tre Serie 5 Friends-djur, Creator-tiltrotorplan, Creator-racerbil, Batwing men framförallt Legolas Greenleaf-polybagen! Blev väl en sisådär 10-12 polybags totalt.  ;)

humlan

Har spanat in Åhlens i Luleå, och även de har ett rea-bord med 30%, men allt där är 30% från deras ord.pris och inte från reapris. Så vissa saker är dyrare än nätet, trots rea.

Så min lego-budget denna månaden går till BL och Tradera  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Anders67

#2725
Citat från: Anders67 skrivet 29 juli 2014 kl. 23:43
Netto butikerna verkar alla ha fått en kartong med polybags, i kartongen finns det tre påsar av följande set, creator flygplan , creator kat , batman Batwing, star wars Anakin's Jedi Interceptor, friends Stephanie's Bakery Stand, hobbit legolas, Spider-Man, chima Gorzan's Walkersamt en city polis Police ATV! Har jag glömt någon?

Citat från: Tunguska skrivet 28 juli 2014 kl. 10:23
Netto säljer tydligen polybags för 30kr/st just nu. Reklambladet visar , , , , och , men huruvida denna bild är överensstämmande med det faktiska utbudet ska jag låta vara osagt då jag inte haft vägarna förbi någon butik.

sateku

Tittade in på Netto idag och de hade även 41044, 41045 och 41046. De låg i en egen kartong.

Silence101

2 Netto i Kalmar. De har bara Friends-påsar kvar. De andra tog slut ::)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Mikael Sol

Var på Åhléns i Bollnäs som hade 50 % på Lego på ett bord. Plockade på mig det sista exet av och . De hade lite Creator sets med djur (apan och den med katten) samt det jag tror var en A-vinge från Star Wars och nåt till easy too build-set eller vad de nu kallas. Känner mig rätt nöjd även om jag verkligen inte behöver fler brandbilar. Får bygga om dem till transportfordon (min Legostad är dock för 4 studs wide och inte 6).

Man_utan_namn

Kanske inte superbilligt, men BR har Horizon Express för 1099 kr nu, dessutom fraktfritt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.