Test visit in the LEGO House on Friday the 25th of August from 4pm to 8pm

Startat av Anders67, 05 maj 2017 kl. 16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

colonel

Var någon som såg detta i butiken?

Citat (på danska):
Få en helt unik LEGO oplevelse
Mosaic Maker tilbyder LEGO fans muligheden for at købe deres egen personaliserede LEGO mosaik portræt. Maskinen tager et billede af dig og på mindre end 10 minutter konstruerer maskinen din personlige instruktion og de LEGO klodser, der skal bruges til at lave mosaikken. Mosaic Maker findes kun i én anden LEGO butik i verden. Det er en god idé at booke tid til Mosaic Maker-oplevelsen i butikken allerede inden du besøger Oplevelseszonerne.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


Kwagge


Kwagge

Citat från: colonel skrivet 26 augusti 2017 kl. 16:26
Citat från: Magnusengstrom skrivet 26 augusti 2017 kl. 14:38
Och maten inte barnvänlig kan jag tycka. Mina barn hade knappt ätit något av det. Kanske pommes och kycklingen.
Helt oenig.
Om du tittar på min bild ovan ser du att menykortet är för vuxna.
Det finns en särskild barnmeny.

Mitt betyg är att maten (för vuxna) var särskilt välsmakande och väl förberedd
Samtidigt tycker jag att det var en rolig upplevelse att beställa maten och följ dess förberedelse tills pickup.

Priset du kan diskutera men med 30% rabatt var det helt ok.

Menyn är detsamma för vuxna o barn, fast olika storlekar på portionerna..

Så en kotlett, kycklingklubba, torsk (väldigt god men för lite..) o vegetarisk kunde man välja på.

Magnusengstrom

Citat från: colonel skrivet 26 augusti 2017 kl. 16:26
Citat från: Magnusengstrom skrivet 26 augusti 2017 kl. 14:38
Och maten inte barnvänlig kan jag tycka. Mina barn hade knappt ätit något av det. Kanske pommes och kycklingen.
Helt oenig.
Om du tittar på min bild ovan ser du att menykortet är för vuxna.
Det finns en särskild barnmeny.

Mitt betyg är att maten (för vuxna) var särskilt välsmakande och väl förberedd
Samtidigt tycker jag att det var en rolig upplevelse att beställa maten och följ dess förberedelse tills pickup.

Priset du kan diskutera men med 30% rabatt var det helt ok.

Såg på din bild, "vuxenmeny" kanske är något annat i "barnmenyn" frågade inte om det fanns någon barnmeny så är bara första intrycket.
Dem får arbeta på att dela notan på stora sällskap.

Ja maten var god och välsmakande, nästan värd priset.
Vatten som kostar lika mycket som läsk är det stort minus på. Vatten ska vara gratis anser jag, med bubblor eller utan.
Jo upplevelsen att hämta maten och skärmen vid bordet var kul.

Ozp

Citat från: colonel skrivet 26 augusti 2017 kl. 16:56
Var någon som såg detta i butiken?

Citat (på danska):
Få en helt unik LEGO oplevelse
Mosaic Maker tilbyder LEGO fans muligheden for at købe deres egen personaliserede LEGO mosaik portræt. Maskinen tager et billede af dig og på mindre end 10 minutter konstruerer maskinen din personlige instruktion og de LEGO klodser, der skal bruges til at lave mosaikken. Mosaic Maker findes kun i én anden LEGO butik i verden. Det er en god idé at booke tid til Mosaic Maker-oplevelsen i butikken allerede inden du besøger Oplevelseszonerne.

Ja den var till höger vid entrén till shoppen. Men det stod inte vad det kostade.

colonel

@ Kwagge och Magnusengstrom

Om barnmenyn är densamma som den vuxna menyn endast mindre portioner, så jag är också besviken.
Det kommer aldrig att fungera i verkligheten.
Är du säker, Kwagge?

Kwagge

Citat från: colonel skrivet 26 augusti 2017 kl. 20:03
@ Kwagge och Magnusengstrom

Om barnmenyn är densamma som den vuxna menyn endast mindre portioner, så jag är också besviken.
Det kommer aldrig att fungera i verkligheten.
Är du säker, Kwagge?

Så som jag uppfattade o även nu ikväll läst på menyn så ska man sätta den gula "grill" biten för att få en barn meny. Barn priset står också på samma meny.

169kr flr vuxna
98kr för barnmeny

50kr för en stor läsk
50kr för ett stort glas vatten, med el utan bubblor

Danska pengar, så lägg på 31%..

colonel

Som jag uppfattat skulle du ha ett separat menykort om du var ett barn och då var du tvungen att lägga den gula "grill" biten på din beställning.

Men jag frågar Jan Beyer asap.

Kwagge

Citat från: colonel skrivet 26 augusti 2017 kl. 20:31
Som jag uppfattat skulle du ha ett separat menykort om du var ett barn och då var du tvungen att lägga den gula "grill" biten på din beställning.

Men jag frågar Jan Beyer asap.

Du kan ha rätt. Står "vuxen" på menyns framsida.. fanns två inverted slopes  bitar med i påsen med. De valen fanns inte med på vuxen menyn..

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Kwagge skrivet 26 augusti 2017 kl. 20:23
---

50kr för en stor läsk
50kr för ett stort glas vatten, med el utan bubblor

Danska pengar, så lägg på 31%..

Det är ju sinnessjukt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Ozp

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 26 augusti 2017 kl. 21:21
Citat från: Kwagge skrivet 26 augusti 2017 kl. 20:23
---

50kr för en stor läsk
50kr för ett stort glas vatten, med el utan bubblor

Danska pengar, så lägg på 31%..

Det är ju sinnessjukt.

Jag funderade också på det. Det var samma sak på Lalandia. Vi är ju vana vid att dricka kranvatten. Men kranvattnet kanske inte går att dricka på Jylland. Och är det flaskvatten är det väl rimligt att det kostar som en läsk.

Sollan

Inget fel på kranvattnet vad jag kunde upptäcka. Smakade helt ok och ingen magsjuka 😊. Klart att flaskvatten kostar pengar, men 50 kr känns ganska dyrt.

colonel

Det er vel samme sak som i restauranten på Hotel Legoland...!?

Sodavand / Soda Water                                   Kr. 34,-
Coca Cola - Coca Cola Zero – Fanta - Sprite

Vand / Water                                                  Kr. 58,-
Hildon 75 cl med brus / sparkling  Hildon 75 cl uden brus / still water

Juice                                                              Kr. 40,-
Æble / Apple - Appelsin / Orange Hyldeblomst / Elderflower - Blåbær / Blueberry 

Ice tea                                                           Kr. 40,-

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.