Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Citat från: AndersI skrivet 09 januari 2013 kl. 11:52
Det kan också ligga lite undermedveten avundsjuka i frågan  ;)
Bra att du ser det så att du inte faller i jantelagsfällan.  :)

Precis som Nextuz har jag gjort hobby till försörjning under lång tid. Nu gör jag dock annat.  :)

Stigge72

Man hör ju ibland musiker och ibland skådespelare, och kanske någon annan kategori, uttala sig i media om att de jobbar med sin hobby.
Det är nog en risk att hobbyn blir lite mindre rolig/avkopplande om man har den som jobb.

robban

Citat från: stigge72 skrivet 09 januari 2013 kl. 16:39
Man hör ju ibland musiker och ibland skådespelare, och kanske någon annan kategori, uttala sig i media om att de jobbar med sin hobby.
Det är nog en risk att hobbyn blir lite mindre rolig/avkopplande om man har den som jobb.

Fast jobbar man med sin hobby så får man ju tid till frugan/fiske istället för att sätta sig med sin hobby för den är man ju redan klar med då :P

Kör hårt Skrytsson (y)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Stigge72

Citat från: robban skrivet 09 januari 2013 kl. 19:02
Citat från: stigge72 skrivet 09 januari 2013 kl. 16:39
Man hör ju ibland musiker och ibland skådespelare, och kanske någon annan kategori, uttala sig i media om att de jobbar med sin hobby.
Det är nog en risk att hobbyn blir lite mindre rolig/avkopplande om man har den som jobb.

Fast jobbar man med sin hobby så får man ju tid till frugan/fiske istället för att sätta sig med sin hobby för den är man ju redan klar med då :P
Sant. :)


Teabox

Uppföljning på en tidigare nyhet: Legosamlare får rätt mot Tullverket

Trevligt att Tullen valde att ersätta personen :)

marpe

Vi får gratulera Halmstadbon, lite grann. Synd att hen inte får betalt för återanskaffningskostnaden. Hade varit mer rimligt för en MISB-samlare.
Dvs 1 838 + frakt, istället för 1 838-1000= 838 kr.

Ras 74

Citatett Star wars-skepp av typen Tantive 4

Yeah, right!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Hassel

"Just as stock investors have portfolios of all different sorts of stocks, Lego investors hold massive collections of Lego sets and can make annual profits that beat stocks."

http://www.usatoday.com/story/money/business/2012/12/27/lego-investors-profit/1732525/

lindyhep

Intressant men med lite konstiga jämförelser. Det lär ju inte vara så att men bara bestämmer sig för att sälja sina 100 Emerald Nights och sen är de sålda nån dag senare. Det känns som det bör ta ett rätt bra tag att få dem sålda även med en relativt stor kundkrets. Kör man Amazon eller eBay har man väl teoretisk en jättepool presumtiva kunder men där skrev de ju själva att ca 15% går i avgifter.

Silence101

Jag såg idag i Ica-affären att följer med i  Mosse Pigg & co.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Roger Brickjet

Citat från: stigge72 skrivet 01 januari 2013 kl. 21:00
Jag såg lite lego (tror jag) flimra förbi i en reklamfilm för Ving.
Nu såg jag det också, ett hjärta som byggs (väldigt kort)...tur att jag sökte innan jag skrev något :)

Hassel


jamaka

Såg i lokaltidningen Mitt I Söderort att det är ett Legoevent i Farsta centrum 26-27 Januari.
http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_misb#  se sista sidan.

Skrytsson

Blev intervjuad av DN igår. Var uppmärksam när du läser söndagens tidning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.