Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

I gårdagens "Mysteriet på Greveholm" användes två minifigar som näsproppar för att undvika obehaglig lukt...

Etzel

Citat från: AndersI skrivet 06 december 2012 kl. 16:36
I gårdagens "Mysteriet på Greveholm" användes två minifigar som näsproppar för att undvika obehaglig lukt...
Vafalls?! Detta är ju skandalöst, behandla LEGO på det sättet! Vad sänder detta för signaler ut till barnen? Att det är ok med snor på LEGO? Detta är ju mycket värre än att de lekte "anden i flaskan" som den där katolske prästen blev så upprörd över.

:P

bileam

Citat från: Etzel skrivet 06 december 2012 kl. 21:31
Citat från: AndersI skrivet 06 december 2012 kl. 16:36
I gårdagens "Mysteriet på Greveholm" användes två minifigar som näsproppar för att undvika obehaglig lukt...
Vafalls?! Detta är ju skandalöst, behandla LEGO på det sättet! Vad sänder detta för signaler ut till barnen? Att det är ok med snor på LEGO? Detta är ju mycket värre än att de lekte "anden i flaskan" som den där katolske prästen blev så upprörd över.

:P
SNOT-teknik...

Tie Fighter

Citat från: bileam skrivet 07 december 2012 kl. 09:12
Citat från: Etzel skrivet 06 december 2012 kl. 21:31
Citat från: AndersI skrivet 06 december 2012 kl. 16:36
I gårdagens "Mysteriet på Greveholm" användes två minifigar som näsproppar för att undvika obehaglig lukt...
Vafalls?! Detta är ju skandalöst, behandla LEGO på det sättet! Vad sänder detta för signaler ut till barnen? Att det är ok med snor på LEGO? Detta är ju mycket värre än att de lekte "anden i flaskan" som den där katolske prästen blev så upprörd över.

:P
SNOT-teknik...

::)

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 06 december 2012 kl. 16:36
I gårdagens "Mysteriet på Greveholm" användes två minifigar som näsproppar för att undvika obehaglig lukt...
¨
Vid 07.35 SNOTar har som sjutton :P
http://www.svtplay.se/video/886590/del-5

Swe_mckvack

Stefan Holm var med i På Spåret och hade en fin T-shirt med vad jag tror var ett egen-designat tryck. Några legobitar hade hittat in i motivet.

Olsson

I Dagens Nyheter idag finns Lego både på omslaget i en glugg och på hela ettan på kulturbilagan. Förvisso bara för att illustrera Wonder Womans 70-årsdag. Men på sidan tio finns en artikel om en bunt inspirationsböcker om lego som är läsvärd. Berör att det även finns vuxna legobyggare :)
//Olsson

dalle

Särskilt andra halvan av artikeln känns träffande.
Roligt skriven.


Skafte

James May's Toy Stories nu på kanal 9! Legoavsnittet!

Silence101

Citat från: Skafte skrivet 11 december 2012 kl. 22:10
James May's Toy Stories nu på kanal 9! Legoavsnittet!
Tyst, jag ser på tv B-)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Vibora

Många leksaker är giftiga, men LEGO är okej (jo det är sant för det står i AB).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/article15882433.ab

marpe

Boken i artikeln verkar läsvärd, oavsett vilken tidning du hittade den i. Kul att en bok som pratar om gifter i plaster lyfter fram LEGO som ett bra exempel. Jag tror att jag ska läsa "Den onda badankan" under julen.

Skafte

Repris igen på James May bygger ett Legohus på nian nu!

Skafte

Nu var det ju två veckor sedan jag var i lokaltidningen, så det är dags igen. Mittuppslaget i Gotlands Tidningar i lördags. Finns inte på nätet, jag kan kanske lägga upp texten här, som text om någon skulle vilja.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.