Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Star Wars är inte på riktigt, så det kan väl inte vara en "Historisk händelse"? Eller ska det vara något från filminspelningen? Svårt att se det som "Historiskt" ändå, tycker jag?

Carl T

August 3, 1977. C-3PO, R2-D2 och Darth Vader lämnar sina avtryck i cement utanför Grauman's Chinese Theatre.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kimmen

Citat från: AndersI skrivet 25 mars 2013 kl. 22:04
Star Wars är inte på riktigt, så det kan väl inte vara en "Historisk händelse"? Eller ska det vara något från filminspelningen? Svårt att se det som "Historiskt" ändå, tycker jag?

Nähä är det inte?  :D
Dock har händelsen som sker i vinjetten uspelats på riktigt..

Kimmen

Citat från: Carl T skrivet 25 mars 2013 kl. 22:33
August 3, 1977. C-3PO, R2-D2 och Darth Vader lämnar sina avtryck i cement utanför Grauman's Chinese Theatre.

Helt rätt när det gäller var (Grauman's Chinese Theatre i Hollywood) och när (den 3/8 1977)!
Cermoni 143 är det när Darttan står och skriver Darth i cement vid sitt fotavtryck..

Men det händer ngt speciellt just vid den cermonin..

Carl T

Ja, oj då. Regis Philbin råkar sätta sin fot där också. (Vid 1:44)

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Gideon

#380
Regis Philbin råkar lämna ett fotavtryck när Darth Vader och C-3PO ska lämna sina fotavtryck utanför Grauman's Chinese Theatre på Hollywood Boulevard 4 augusti 1977.

Edit: Carl T hann visst före...

Carl T

Nu har vi två olika datum, och i kommentaren till youtube-klippet påstås det vara 5/8. Går det att verifiera datumet? 3/8 1977 var en onsdag...
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kimmen

Så var det Carl T! 1 min snabbare än Gideon :)

Din tur.



Kimmen

Enligt hollywoodusa.co.uk så är det den 3/8 (där de listar varje cemoni)

Lixom iof även wikipedia, men det kan man ju inte lita till100% på..

Carl T

Citat från: Kimmen skrivet 25 mars 2013 kl. 23:30
Enligt hollywoodusa.co.uk så är det den 3/8 (där de listar varje cemoni)

Lixom iof även wikipedia, men det kan man ju inte lita till100% på..

Det stämmer. Bildbevis:
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Kimmen

Citat från: Carl T skrivet 25 mars 2013 kl. 23:32
Citat från: Kimmen skrivet 25 mars 2013 kl. 23:30
Enligt hollywoodusa.co.uk så är det den 3/8 (där de listar varje cemoni)

Lixom iof även wikipedia, men det kan man ju inte lita till100% på..

Det stämmer. Bildbevis:


Lite korkat av mig att inte lägga upp bilden själv.. har ju själv vart där och fotograferat fotavtrycken.. eh ja.

Din tur!

Carl T

Vilka är dessa båda, när hände det som hände och vad gör huvudpersonen nu?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

stej123

Det klonade fåret Dolly och "skaparen"(en av dom) Ian Wilmut? Dolly föddes 5 juli 1996 och är numera död. Ian verkar vara professor vid University of Edinburgh.

MicroByggare

Först när jag kollade såg jag Steve Jobs  ??? med nån konstig pryl sedan vet ej varför ser jag Stephen hawkings med sin rullstol :o och sedan frankenweenie när jag upptäckte att det ser ut att vara en hund men årtal vet jag tyvärr inga förutom 1984 och 2012 när frankenweenie gjordes  :-\

Läst förra inlägget som kom när jag skrev:
So klart är det det hur dum är jag egentligen äh får hoppas att jag vinner nästa gång har en ganska bra väntandes
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Carl T

Citat från: stej123 skrivet 26 mars 2013 kl. 22:18
Det klonade fåret Dolly och "skaparen"(en av dom) Ian Wilmut? Dolly föddes 5 juli 1996 och är numera död. Ian verkar vara professor vid University of Edinburgh.

Visst är det så. Medförfattaren (eller medklonaren) Keith Campbell förtjänar också att nämnas. Vad jag tänkte på med "vad gör huvudpersonen nu" var vad Dolly ägnar sig åt nu när hon är död - hon står ju uppstoppad på National Museum of Scotland.

Din tur!
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.