Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit


lingonfil

Ikea öppnar sin första affär i Älmhult 1953.

Sockerbit


lingonfil

Fasen också, då måste jag ju bygga. =)

Det får bli digitalt. Annars väcker jag familjen med mitt rassalande i legolådorna.


Kvarnbacka

#1804
Citat från: lingonfil skrivet 09 november 2015 kl. 01:33
Fasen också, då måste jag ju bygga. =)

Det får bli digitalt. Annars väcker jag familjen med mitt rassalande i legolådorna.

OS i Lillehammer, 1994. Peter Forsberg gör det avgörande målet i straffläggningen i ishockeyfinalen genom en "Kenta Nilsson-fint" medan Kanadas målvakt Corey Hirsch "köper en korv" :)
27 februari.

lingonfil

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 09 november 2015 kl. 06:45
OS i Lillehammer, 1994. Peter Forsberg gör det avgörande målet i straffläggningen i ishockeyfinalen genom en "Kenta Nilsson-fint" medan Kanadas målvakt Corey Hirsch "köper en korv" :)
27 februari.

Rätt som en prätt.

humlan

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 09 november 2015 kl. 06:45
OS i Lillehammer, 1994. Peter Forsberg gör det avgörande målet i straffläggningen i ishockeyfinalen genom en "Kenta Nilsson-fint" medan Kanadas målvakt Corey Hirsch "köper en korv" :)
27 februari.

Där, i det ögonblicket, bodde jag i Stockholm och hade just börjat dejta hon som sen blev, och är, min hustru. Vi talade i telefon, eftersom hon bodde i Luleå. Mitt hockeyintresse var väl som störst då, numera orkar jag inte bry mig.

Anyways. Jag satt som på nålar. Och han petade in pucken! Och jag skrek rakt ut... I telefonen... Vilket inte uppskattades i andra änden....  ::)

Men jag lyckades inte skrämma bort henne, som tur var  ;D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

lingonfil

Citat från: humlan skrivet 10 november 2015 kl. 01:21
Men jag lyckades inte skrämma bort henne, som tur var  ;D

Om foppa hade misslyckats med sin galna fint, och Salos helkonstiga teveräddning misslyckats så har jag en känsla av att du kanske hade lyckats skrämma bort henne.

Jag kände en kille vars flickvän fällde en syrlig kommentar när Tommy Söderström i Djurgården släppte in avgörande målet i förlängningen av sista och avgörande SM-finalmatchen. Det startade ett bråk som förhållandet aldrig riktigt repade sig från, och det tog slut en tid därefter. Så kan det gå =)

Kvarnbacka

Låt se om ni kan gissa vad jag far efter nu då! En händelse som många säkert har ett personligt minne av.
Jag fick bara plats med bakgrundsvägg på ena kanten, ni får tänka er att den andra ser likadan ut.

Emma

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 12 november 2015 kl. 20:51
Låt se om ni kan gissa vad jag far efter nu då! En händelse som många säkert har ett personligt minne av.
Jag fick bara plats med bakgrundsvägg på ena kanten, ni får tänka er att den andra ser likadan ut.

Askmolnet 2010 som orsakades av Eyjafjallajökull.

Kvarnbacka

Citat från: Emma skrivet 12 november 2015 kl. 21:12
Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 12 november 2015 kl. 20:51
Låt se om ni kan gissa vad jag far efter nu då! En händelse som många säkert har ett personligt minne av.
Jag fick bara plats med bakgrundsvägg på ena kanten, ni får tänka er att den andra ser likadan ut.

Askmolnet 2010 som orsakades av Eyjafjallajökull.

Helt rätt, i april närmare bestämt. Själv blev jag strandsatt i Italien  :P
Din tur!

Stigge72

Man kan ju tänka sig att molnet bara precis hunnit fram till flygplatsen, och inte hunnit omsluta hela än. ;)

Emma

när vad vem och var?

Nybohov Creation Ltd.

Michael Thomas Edwards, mer känd som "Eddie the Eagle". Han var den förste att representera Storbritannien i olympisk backhoppning, vilket skedde vid de olympiska vinterspelen 1988 i Calgary.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Jan Boklöv introducerar V-stilen 1985

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.