Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vinjett-stafett - Historiska händelser

Startat av Kvarnbacka, 27 januari 2013 kl. 15:34

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

1980 och Frederick Sanger fick nobels kemipris två gånger och som dog 19 november.

Softilog


Carl T

Och visst stämmer det. Fred Sanger fick nobelpriset i kemi 1958 för att han bestämde sekvensen hos ett protein (och visade att sekvensen är välbestämd). 1980 fick han priset igen, då för sitt arbete med att bestämma DNA-sekvenser.

Krakfots tur!
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

krakfot

och vad är detta?

AndersI

Den 15 oktober 1783, första människan flyger med ballong. Naturvetaren François Pilâtre de Rozier är försökskanin i bröderna Montgolfiers varmluftsballong.

krakfot

nej inte den händelsen jag tänkte på.

AndersI

Juli 1897, ingenjör Andreé försöker flyga ballong till Nordpolen (men var är Fraenkel och Strindberg?)?

krakfot

hmmm...De har gömt sig i Ballongen ;) men det vita vidsträckta snölandskapet finns ju där :) Eller så orkade jag bara inte riktigt anstränga mig mer i går natt. Men Rätt svar är det ändå så var så god och bygg AndersI

AndersI

Lite brist på tid gör att det får bli en simpel vinjett - när, och vad hände då?

Softilog

Terrorattackerna mot USA 2001-09-11 där bla World Trade Center tornen kollapsade (Ground Zero)?

AndersI

Bra tänkt, men inte alls vad jag avsåg.

Vibora

År noll, Jesus födelse? Han verkar iofs inte ha fötts år noll egentligen, men historiskt borde det ändå vara så på något sätt. ???

Tie Fighter


AndersI

#958
Citat från: Vibora skrivet 28 november 2013 kl. 11:16
År noll, Jesus födelse? Han verkar iofs inte ha fötts år noll egentligen, men historiskt borde det ändå vara så på något sätt. ???

Javisst var det det jag tänkte på, nu när det lackar mot jul! Din tur Vibora.

Han måste väl egentligen varit född år -3 eller -4 för att passa ihop med den (något) mer dokumenterade romerska historien (Kvirinius, Herodes, etc.)

Vibora

När, var, vad, vem?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.