Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] Reklam.

Startat av Omikron, 22 november 2015 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Omikron

Här är del två i historien om Po.

Reklam.

Viridi jobbar som pilot på underhållsplattformarna som används för arbeten utanpå Perrin 1. Även hon
har fått sin arbetstid reducerad och åker ibland till baren vid Tannhäuser för att hitta extra
flygningar. Hon är god vän med både Jo och Maxenth då dom har jobbat ihop vid några
tillfällen men Maxenth vill träffa henne av en annan anledning nu. Dom två har stämt träff efter
Viridis skift utanför piloternas avdelning Matteucci 19, korridor elva. En stund in i samtalet avslöjar Maxenth sitt ärende:
-... så den är klart läsvärd om en gillar katodstrålar.
-Och det gör du? frågade Maxenth roat.
-Ja dels det men sen är språket så annorlunda i gamla texter, en förstår knappt vad som menas.
-Att du inte blev fysiker?
-Historia är nästan ännu mer spännande, fast som hobby!
Maxenth såg på Viridi och log. Men så såg hon sig omkring och sänkte rösten en aning.
- Ska du åka till Tannhäuser-haket igen?
- Ja, jag har tänkt det. Det blev några lukrativa jobb sist.
- Om jag bjuder på portavgiften ena vägen kan du ta med det här och lämma kvar det på lämpliga
ställen?
Maxenth räckte fram en bunt tryckta lappar. Viridi läste tyst den översta:

Vill du uppgadera din motor utan att uppgradera portavgiften? Lägg till en ny funktion på ditt
skepp eller någon annan utrustning utan onödig och tidskrävande pappersexcersis för
ritningsunderlag och tillståndsprövning etc?
Den första i sitt slag, namne med Karl den 17:e som döptes till men inte av Johannes. Träffade Gustav 1926.


-Vad är det där sista?
Men innan Maxenth han svara utbrast Viridi:
-Aaah jag fattar, det är ju här. Smart!
Maxent rodnade lätt och så lite generad ut.
-Jag tar med dom här nästa gång jag sticker till haket.
-Tack!
-Ska jag svänga förbi Shame också?