Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pin till axle - idéer?

Startat av CopMike, 02 maj 2024 kl. 18:34

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Hej!

Säkert en 1.01-fråga för er GBC:are och andra Technic aficionados men just nu syns denna skylt i min hjärna:


Hur får jag en ände i en Technic Pin som exemplet nedan

att skarva över till en axel för inkoppling till en motor ???? Pin:ens åtkomliga ände sitter i ex en sån här och sticker alltså inte ut:


Förslag mottages tacksamt och gärna så kort & liten "växellåda" som möjligt!

Godtfred

Du menar:
2024-05-02_06-44-47.jpg
(Jag förstår nog inte frågan utan att gissa för mycket är jag rädd...)

CopMike

Citat från: Godtfred skrivet 02 maj 2024 kl. 18:50(Jag förstår nog inte frågan utan att gissa för mycket är jag rädd...)
Denna 4790b sitter i en 32184 - hur får jag den att snurra genom att fästa något i roderrattens pin som gör att jag får en möjlighet att få fast en axle = kan kopplas på en motor?!


Selander

Tror inte nån sådan del existerar !

Om du prompt vill åstadkomma just det du är ute efter, så ser jag bara illegala/moddade möjligheter...

Typ ...kapa bort befintlig pin från rodret + borra hål/bearbeta/limma dit en ersättare = crossaxle i önskad längd....

:-[


mrlind

Ett förslag. Däremot är friktionen låg.
IMG_5294.jpeg

IMG_5295.jpeg

Det finns garanterat bättre lösningar. Men det får Technic kunniga presentera.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Selander


CopMike

#6
Tack för förslag!

Provade med att stoppa in en Bar, ex 87994, och sedan trä över en Round Brick 3062. Sen en Technic Bush 4265c, sen 32184 och slutligen ex en Technic, Axle Connector 2L 6538c. Funkar men rätt lång transiton!






CopMike


Lähnn

Inte säker på att jag förstått rätt men du kan sätta ett kugghjul direkt i baren om du vill ha en så kort övergång som möjligt.
bild_2024-05-02_214359715.png
Sen kan du gömma motorn under.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.