Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Kalmar slott (i minifigskala)

Startat av Hannamalia, 10 maj 2023 kl. 12:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Hannamalia

Håll i hatten! Sverige vi har ett resultat. Jag har ju inte vetat exakt hur stort slottet skulle bli i minifigurskala, men dragit till med nånstans mellan 1 och 2 meter. Har hittills byggt några delar i taget (så många som fått plats på bordet) och därmed inte heller helt fått en uppfattning om hur stort det blir. 

I helgen var det dags att bygga sista bottenplattan och ytterväggsdelen, så det kändes som läge att passa ihop alla andra delar först. Nu har jag mätt och fotat. 

Vi får det till 175 x 135 cm (vägg till vägg) och sedan kommer platta med gräs gå en bit utanför det.

RetroBricker

Wow! Det tog några sekunder att inse att ensamma plattan i mitten faktiskt är hela 16x16 pluppar...

Nu är det bara resten kvar! ;)
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

swemixon

Oj! Att det skulle bli stort visste jag men alltså... inte såå stort! Detta blir episkt Hannamalia! 👏

Gideon

Maffigt! Hoppas att du får ihop det :)
Passerar förhoppningsvis Kalmar i sommar på vägen till Öland, hoppas att planen håller så man kan få se det "live" då!

Av nån anledning så hade jag en bild i huvudet av att Kalmar slott nästan är fyrkantigt, men när man ser det såhär så inser man att det är långtifrån sanningen... :o

Silence101

Oj oj oj. Vilket bygge!!!
Ska bli så häftigt att se slutresultatet framöver. 
Hur har du tänkt med inredning?
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Hannamalia

Citat från: RetroBricker skrivet 01 mars 2024 kl. 17:19Wow! Det tog några sekunder att inse att ensamma plattan i mitten faktiskt är hela 16x16 pluppar...

Nu är det bara resten kvar! ;)
Ja, det tänkte jag inte på att jag råkat lämna en 16x16-platta liggandes (den slet jag bara av från en av basplattorna därför att den krockade med en annan, så jag inte fick ihop pusslet), men det blev ju en väldigt bra referens till hur stort det är.  

Joyride

Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.