Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Ah, jag missade också. Direktlänk finns väl inte ännu eftersom livesändningen pågår men sen bör den ju finnas här: http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon .

maggavil

Vad kul att se två härliga legobyggare och deras snygga byggnader!  :)
Sonen sa: "Wow, den där frisörsalongen borde ges ut som ett riktigt set..."

Stigge72

Citat från: maggavil skrivet 28 november 2012 kl. 08:45
Vad kul att se två härliga legobyggare och deras snygga byggnader!  :)
Sonen sa: "Wow, den där frisörsalongen borde ges ut som ett riktigt set..."
Det måste ju erkännas att det inte var pojkarna i filmen som byggt husen....

maggavil

Ach då...
Synd att man bor för långt från huvudstaden- det hade varit riktigt skoj att gå på nördcafé och se er irl.

Myko

Det var ett bra inslag tycker jag, kanske lite märkliga frågor. Bra jobbat Ras och Stigge. Kul att se mina MOCs i TV också. :)

Myko

Nu verkar det finnas tillgängligt på TV4 Play, även om videon inte laddar för mig just nu:

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2244974

Record

Kul att se er live grabbar, bra urval av  byggen att visa upp med.

Friskt satsat, hälften vunnet..

sweMezza

Ni gjorde er bra i TV! Han som höll i intervjun verkade bitvis knappt kunna hålla sig för skratt.

Roger Brickjet

Härligt, bra jobbat!
Såg ut som att Turning Torso behöver lite service längst ner :o

mechamike

Bra jobbat, ni får avge en liten rapport , en liten "behind the scenes" efter avslutat värv!
?

Sirre

Lite flummig intervjuare, men bra intervju! Kul att ni får plats i media! :D

Sen tyckte jag det var lite roligt med att ni fick titeln "Legonörd". ;D

Skrytsson

#671
Kul att se. Lugna och genomtänkte svar av er tycker jag. Frågorna intervjuaren ställde var väl bitvis sådär... "Du Rikard är väl egentligen försäljare så det här är väl lite udda, eller..?"

Synd dock att Turning Torso-modellen ser lite trasig ut nedtill...



marpe

Det kändes som om intervjuaren hade en mossig syn på nördskapet, men ni hanterade det bra.  :) För mig är nörden en föregångare som satsar helhjärtat på en idé utan att låta sig hejdas av "vad ska andra tycka".

Magnus den store

Intressant inslag men var har TV4 hittat den farbrorn? Kände inte ens till TIE fighter. Sorgligt!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Legebarn

Pinsamt dåligt av intervjuaren. Att hantera andra personers passion med hånfullt bemötande visar bara på trångsynthet och okunskap. Förhoppningsvis var han bara dåligt påläst. Det bör man i vart fall kunna kräva av en reporter. Att googla "Lego" skall väl även farbror klara...

Ni skötte er dock mycket bra och svarade proffsigt på frågorna, trots att de var dåligt ställda. Summa summarum bra reklam för Legobyggning och dålig för TV4!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.