Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2020

Startat av o0ger, 23 augusti 2020 kl. 20:14

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Snart är det dags! Ni är väl förberedda?!


SHIPtember 2020 by Simon  Liu, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Så här ser min plan för året ut.


Shiptember is coming! by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

JonKlarstrom

Och om ny byggare, som MOC:ar hus o sånt mest i nuläget. Finns det krav på storlek och sådant, eller är det bara köra rymdskepp. RYMDSKEPP!!!!
Är inte ett dugg fyndig idag.

Anders67

Citat från: JonKlarstrom skrivet 23 augusti 2020 kl. 21:41
Och om ny byggare, som MOC:ar hus o sånt mest i nuläget. Finns det krav på storlek och sådant, eller är det bara köra rymdskepp. RYMDSKEPP!!!!
Minst 100 studs långt och ja ett rymndskepp!
https://www.flickr.com/groups/the-shipyard/discuss/72157698552302781/

janho

Jag har inte varit mycket produktivt eller inspirerat på sista tiden. Jag tror inte att jag skull klara SHIPtember i år. Men jag ska kanske hitta inspiration av trycket... Vi får se den första :-)

Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 20:15
Så här ser min plan för året ut.


Shiptember is coming! by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Snygg design. Jag ser fram emot att se resultatet i LEGO.


o0ger

Citat från: JonKlarstrom skrivet 23 augusti 2020 kl. 21:41
Och om ny byggare, som MOC:ar hus o sånt mest i nuläget. Finns det krav på storlek och sådant, eller är det bara köra rymdskepp. RYMDSKEPP!!!!

Som Anders sa så är kravet att det ska vara minst 100 studs (i någon valfri riktning) och att det ska vara ett rymdskepp. Det som brukar bli lurigt när man bygger så stort är att få det att hålla ihop ordentligt.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: janho skrivet 23 augusti 2020 kl. 21:50
Jag har inte varit mycket produktivt eller inspirerat på sista tiden. Jag tror inte att jag skull klara SHIPtember i år. Men jag ska kanske hitta inspiration av trycket... Vi får se den första :-)

Börja med att bygga en linjal som är hundra ploppar långt. Bara för att få en uppfattning. Testa sen att få ihop en stomme som verkar hålla. Sen är det bara att köra igång :)

Citat från: janho skrivet 23 augusti 2020 kl. 21:50
Snygg design. Jag ser fram emot att se resultatet i LEGO.

Jag också ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:


9E412319-8AD2-428A-B966-47054EB539C6 by LEGOLIZE IT MAN, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:01
Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:


9E412319-8AD2-428A-B966-47054EB539C6 by LEGOLIZE IT MAN, on Flickr

Jag tycker rätt många av de där skulle klassas som pistol/vapen :)

dalle

Citat från: byStfn skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:51
Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:01
Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:


9E412319-8AD2-428A-B966-47054EB539C6 by LEGOLIZE IT MAN, on Flickr

Jag tycker rätt många av de där skulle klassas som pistol/vapen :)


My Boys' Gun Collection by D J, on Flickr

o0ger

Citat från: byStfn skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:51
Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:01
Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:
Jag tycker rätt många av de där skulle klassas som pistol/vapen :)

Indeed :)

Det är ett vanligt dilemma när man bygger/designar skepp. Men det är några schyssta färgkombinationer och idéer där tycker jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Stigge72

Citat från: byStfn skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:51
Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:01
Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:


9E412319-8AD2-428A-B966-47054EB539C6 by LEGOLIZE IT MAN, on Flickr

Jag tycker rätt många av de där skulle klassas som pistol/vapen :)
Det beror på hur man hanskas med dem. Om man riktar ena änden mot någon/något och säger "pew pew" eller "pang pang", så är de vapen. Om man istället håller någonstans mitt under, och säger "swoosch", så är de rymdskepp.  8)

byStfn

Citat från: o0ger skrivet 24 augusti 2020 kl. 08:49
Citat från: byStfn skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:51
Citat från: o0ger skrivet 23 augusti 2020 kl. 23:01
Här är några bra idéer om ni inte kommer på något att bygga:
Jag tycker rätt många av de där skulle klassas som pistol/vapen :)

Indeed :)

Det är ett vanligt dilemma när man bygger/designar skepp. Men det är några schyssta färgkombinationer och idéer där tycker jag.

Ja verkligen snygga koncept! Jag blir inspirerad!

humlan

Jag har ingen brist på idéer 8) bara brist på tid och i synnerhet plats, då mitt byggrum just nu är skrotförråd...
Men jag började röja där igår  ;D

Om jag hinner klart städningen till senast mitten på september, så ska jag antingen bygga en ny variant på min flygande vinge eller så bygger jag H.M.S. Dreadnought TOP SECRET till Bortom Sol  ;D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Citat från: humlan skrivet 27 augusti 2020 kl. 01:11
Jag har ingen brist på idéer 8) bara brist på tid och i synnerhet plats, då mitt byggrum just nu är skrotförråd...
Men jag började röja där igår  ;D

Om jag hinner klart städningen till senast mitten på september, så ska jag antingen bygga en ny variant på min flygande vinge eller så bygger jag H.M.S. Dreadnought TOP SECRET till Bortom Sol  ;D

Bra! Kom igen, det går säkert att städa undan en del av det där skrotet! Jag har själv sorterat och städat min bygghörna så att jag för första gången på flera år förhoppningsvis kan bygga ett SHIP på mitt skrivbord istället för på golvet eller på min frus skrivbord. ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.