Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ninjago (Fler set vintern 2012?)

Startat av Teabox, 22 mars 2012 kl. 19:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

En sidan ur Ninjago Character Encyclopedia verkar ha en preview på vad som ska komma :)

mordatre

Lustigt dock att så lite info har kommit ut än så länge om Ninjago 2013.  Det ryktas ju om ett tema baserat på Teenage Mutant Ninja Turtles och det skulle ju direkt vara en konkurrent till Ninjago då det i princip handlar om samma grejer.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox

Citat från: mordatre skrivet 03 september 2012 kl. 10:15
Lustigt dock att så lite info har kommit ut än så länge om Ninjago 2013.  Det ryktas ju om ett tema baserat på Teenage Mutant Ninja Turtles och det skulle ju direkt vara en konkurrent till Ninjago då det i princip handlar om samma grejer.

Det är bekräftat att 2013 är sista vågen för NinjaGo. Ser inte fram emot TMNT ifall det nu stämmer.

Mirandir

Citat från: mordatre skrivet 03 september 2012 kl. 10:15
Lustigt dock att så lite info har kommit ut än så länge om Ninjago 2013.  Det ryktas ju om ett tema baserat på Teenage Mutant Ninja Turtles och det skulle ju direkt vara en konkurrent till Ninjago då det i princip handlar om samma grejer.

Trots likheterna så är det ändå rätt stor skillnad på TMNT och Ninjago. Ninjago utspelar sig en fantasivärld som pendlar mellan feodala japan och Sci-fi medans TMNT utspelar sig i nutida New York.  så jag tror knappast att Ninjago läggs ned p.g.a en TMNT-licens. Temat läggs förmodligen ned för att det var planerat så och att man redan har en fet ersättare under arbete.

Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Citat från: Mirandir skrivet 03 september 2012 kl. 14:42
Citat från: mordatre skrivet 03 september 2012 kl. 10:15
Lustigt dock att så lite info har kommit ut än så länge om Ninjago 2013.  Det ryktas ju om ett tema baserat på Teenage Mutant Ninja Turtles och det skulle ju direkt vara en konkurrent till Ninjago då det i princip handlar om samma grejer.

Trots likheterna så är det ändå rätt stor skillnad på TMNT och Ninjago. Ninjago utspelar sig en fantasivärld som pendlar mellan feodala japan och Sci-fi medans TMNT utspelar sig i nutida New York.  så jag tror knappast att Ninjago läggs ned p.g.a en TMNT-licens. Temat läggs förmodligen ned för att det var planerat så och att man redan har en fet ersättare under arbete.

Jo, att det var planerat med en nedläggning har jag inga problem att tro på, men du får faktiskt erkänna att likheterna lätt skulle förvirra barn och gamla och att ha dem på hyllorna samtidigt vore ganska ologiskt. Sedan är det ju inte säkert TMNT skulle vara Ninjago´s ersättare.
4 hjältar som har var sin färg, 1 gammal mästare, 1 tjej, superskurken har fräck rustning och var släkt/polare med den gode mästaren innan de blev fiender, alla använder ninjavapen/närstridsvapen, i TMHTserien dök det upp ganska många flummiga fordon m.m.   Då de flesta set förmodligen kommer handla om diverse fordon så spelar det mindre roll om de är i New York eller Ninjago.   
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Stigge72

Hade inte någon ful-klon en TMNT-lcens för några år sedan?

Myko


Teabox


galveston

Lego har väl också haft TMNT?
Gick igenom lite Lego som legat hemma hos föräldrarna och hittade lite gamla bitar till ett kloakrör, eller liknande.
Om jag inte minns fel så var det inga minifigs med utan en pappbit föreställandes en karaktär. Pappbiten fästes i en speciell 2x2 brick, som hade en skåra i mitten.

Har för mig att det fanns Jurassic Park också, som hade likadana minifigs.

Myko

Citat från: galveston skrivet 25 september 2012 kl. 09:00
Lego har väl också haft TMNT?
Gick igenom lite Lego som legat hemma hos föräldrarna och hittade lite gamla bitar till ett kloakrör, eller liknande.
Om jag inte minns fel så var det inga minifigs med utan en pappbit föreställandes en karaktär. Pappbiten fästes i en speciell 2x2 brick, som hade en skåra i mitten.

Har för mig att det fanns Jurassic Park också, som hade likadana minifigs.

Det är Byggis, som nämnt ovan. De hade en Super Mario-variant också med pappfigurerna.

galveston

Citat från: Myko skrivet 25 september 2012 kl. 09:33
Citat från: galveston skrivet 25 september 2012 kl. 09:00
Lego har väl också haft TMNT?
Gick igenom lite Lego som legat hemma hos föräldrarna och hittade lite gamla bitar till ett kloakrör, eller liknande.
Om jag inte minns fel så var det inga minifigs med utan en pappbit föreställandes en karaktär. Pappbiten fästes i en speciell 2x2 brick, som hade en skåra i mitten.

Har för mig att det fanns Jurassic Park också, som hade likadana minifigs.

Det är Byggis, som nämnt ovan. De hade en Super Mario-variant också med pappfigurerna.

Aha!
Det förklarar saken.
Jag minns att jag tyckte att Turtles-seten var sjukt fattiga, jämfört med "annat lego"

marpe

Det där ryktet om TMNT tror jag att vi kan glömma om två kloner har haft sköldpaddorna redan.

Att vara nr tre på bollen känns inte så fräscht. Inte kul om spridda klondelar förväxlas med LEGO. Dyrt, ur ett varumärkesperspektiv. Njae. Jag är skeptisk.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.