Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka


ByggareDan

I och med att du står som boende i Borlänge så borde du ju komma från nån by ifrån dom trakterna och då slår jag till med Skattungbyn där man spelade in Jungfrukällan med Max von Sydow, det är den ända film jag vet kommer från Dalarnatrakten om man inte räknar in den svenska klassikern  :o Fäbojäntan som också är inspelad där.

Så det blev 2 gissningar
Jungfrukällan och Fäbojäntan.

/ByggareDan

Kvarnbacka

Citat från: ByggareDan skrivet 31 december 2012 kl. 00:57
I och med att du står som boende i Borlänge så borde du ju komma från nån by ifrån dom trakterna och då slår jag till med Skattungbyn där man spelade in Jungfrukällan med Max von Sydow, det är den ända film jag vet kommer från Dalarnatrakten om man inte räknar in den svenska klassikern  :o Fäbojäntan som också är inspelad där.

Så det blev 2 gissningar
Jungfrukällan och Fäbojäntan.

/ByggareDan


Det är inte så dumt tänkt, men jag är inte från Dalarna, så det är tyvärr fel.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Fast den är nog inspelad i Hollywood vid närmare eftertanke :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lindyhep

Alltså, jag klarar ju inte att hitta nån lämplig film så jag får bara referera vad jag har för mig att jag läst i andra trådar dvs. att Kvarnbackafilm nyligen kom hem från Delsbo och jag undrar om han inte skrivit att han var hemma hos sitt gamla lego också. Så kanske en film med en scen inspelad i Delsbo.....

Fast jag har fortfarande ingen aning om vilken film det är.


shutter

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 30 december 2012 kl. 20:04
Jag ska förtydliga också att tröjan i själva verket är enfärgad.

En tanke för alla är att korrigeringar i viggen görs i samband med publiceringen och ej räknas som ledtråd. jag tog för givet att en randig tröja var noga utvalt för viggen i detta fall.

Gott slut alla, nu sätter jag mig i bilen för en timmes resa till nyårsdestinationen...

Kvarnbacka

Jag kan inte minnas att jag nämnt Delsbo någonstans, dit har jag ingen koppling.
Miss av mig däremot med tröjan, det kunde jag ha gett er från början.

Ny ledtråd:
Mannen vi ser springa upp för backen är en av våra stora svenska skådespelare, som här gör en för honom typisk karaktärsroll.


lindyhep

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 31 december 2012 kl. 14:33
Jag kan inte minnas att jag nämnt Delsbo någonstans, dit har jag ingen koppling.
Miss av mig däremot med tröjan, det kunde jag ha gett er från början.

Ny ledtråd:
Mannen vi ser springa upp för backen är en av våra stora svenska skådespelare, som här gör en för honom typisk karaktärsroll.

Haha. Nä, det hade jag visst blandat ihop totalt. ;D Nåja. Du fick lite nya gissningar iaf.....

Jag har iiiiiingen aning så jag drar till med en svensk film jag inte ens sett. Jägarna.


Kvarnbacka

Ni är i fel landskap, men lindyhep är faktiskt inne på rätt spår.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.