Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson


Skrytsson

#2281
Jag kräver både titel och namn på samtliga tre karaktärer :P

Here ya go:


AntonYmer


Teabox

Gissar på ICA reklamen med Stig Olsson, Ulf Karlsson och Cindy.

Snygg vigg :)

mechamike

#2284
Full frys med Stefan o Christer?
'
Edit*(sorry missade att det skulle vara namn på alla tre)
?

Skrytsson

Citat från: teabox skrivet 12 september 2011 kl. 15:39
Gissar på ICA reklamen med Stig Olsson, Ulf Karlsson och Cindy.

Snygg vigg :)

Ja, visst är det så  :)





AntonYmer

Ah, reklam låg utanför mitt område definierat som "scen ur en bok, film, teater eller TV-serie".  :)

Skrytsson

Citat från: AntonYmer skrivet 12 september 2011 kl. 16:32
... eller TV-serie".  :)

Jag tycker nog man skulle kunna påstå att ICA-reklamen är en TV-serie ;)

AndersI

Jättebra vig, men min åsikt lutar åt att reklam inte ingår i "film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/??". Själv ser jag aldrig reklam, och även om jag ser den, så "ser" jag den inte, om ni förstår vad jag menar, så jag är 100% chanslös på såna viggar - men det kan ju ni andra säga om mina gamla böcker från 30-talet också :-)

Vad tycker ni andra? Ska vi tillåta reklamfilm/tidningsannonser/etc. också? Jag tycker som sagt att det vidgar området lite för mycket, men jag lyssnar gärna på åsikter innan jag sätter ner foten...

Edit: Det innebär alltså att den här vinjetten är godkänd, men att frågan står under diskussion.

Skrytsson

Nje, jag tycker nog inte reklam ska tillåtas  :P (jag ser som tidigare nämnt ICA-reklamen snarare som en TV-serie).

Jag tycker heller inte att film-extramaterial och musiklåtar ska tillåtas, men sådant har ju fått förekomma...

Teabox

Yay, +1 till mig :)

Håller med om att vi struntar i reklamfilm, extramaterial och musikvideos.

Här kommer nästa vigg. Hoppas den är svår :)

Stigge72

Ica-viggen var snygg.

Jag tycker nog också att reklam är fel, men just Ica-reklamen är lite speciell i sammanhanget...

Viggen med trollet kan jag inte.. iaf inte just nu.

AndersI

Citat från: Skrytsson skrivet 12 september 2011 kl. 17:05Jag tycker heller inte att film-extramaterial och musiklåtar ska tillåtas, men sådant har ju fått förekomma...

Håller med dig. Vi får se till att såna här stickspår förblir engångsföreteelser. Jag kanske skulle ta bort ?? ur trådtiteln :-)

shutter

Jag tycker också att ICA-viggen var snygg. jag såg direkt att det var den som efterfrågades.

gissningen på nya viggen är ett höftskott; sagan om ringen triologin. liten kille och stort troll... Bilbofilmen är visst på gång också har jag hört!

Angående reklamfilm finns det hur mycket kul som hellst att bygga men håller med om att det ska ske utanför denna tävling.

shutter

Förslag;

Starta en byggtävling med reklamfilmstema!


;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.