Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd


Kvarnbacka

Då kör vi något för er gamers:

Etzel


Kvarnbacka


Etzel




Stigge72

Klockren, Etzel!
Tyvärr tror jag inte att jag kommer hinna bygga, så jag väntar med att gissa.

Etzel

Citat från: Stigge72 skrivet 03 mars 2017 kl. 07:23
Klockren, Etzel!
Tyvärr tror jag inte att jag kommer hinna bygga, så jag väntar med att gissa.
Det verkar bara var du som kan Stigge, så du får nog ta och gissa ;)

Ledtråd till er andra: Det är en inte alls okänd film som kom förra året

shiftaltcmd

Kanske nån mer ledtråd eller Stigge har tid att bygga nu?

Etzel

Okej, ledtråd kommer. Det kan hjälpa att tänka på andra språk. Filmen vann en Oscar vid senaste Academy Awards-galan och var nominerad till flera andra.

Etzel

Vi kör väl en ledtråd till då eftersom det är ett sådant hetsigt gissande här i tråden ;)

Själv såg jag filmen på bio på en av adventshelgerna förra året, vilket passar väldigt bra om man översätter vad ordet advent betyder. Att översätta är också ett centralt tema i filmen.

Stigge72

Eftersom ingen annan vågar gissa, så säger jag att det är Arrival. Däremot fick jag inte någon vidare kläm på språket ifråga, och kan därför tyvärr inte tala om vad du skrivit. ;)

Etzel

Citat från: Stigge72 skrivet 03 april 2017 kl. 22:09
Eftersom ingen annan vågar gissa, så säger jag att det är Arrival. Däremot fick jag inte någon vidare kläm på språket ifråga, och kan därför tyvärr inte tala om vad du skrivit. ;)
Det är rätt förstås. Jag utgick från tecknet för "människa" men lade till en lite extra också så jag är inte heller säker på vad det står. ;)

Stigge72

And now something completely different... Eller.. det är en film, och en relativt ny sådan, den här gången också, men ungefär där slutar likheterna...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.