Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Nilseman

Citat från: ByggareDan skrivet 16 december 2015 kl. 21:31
Det kan ju inte vara så mycket annat än Ika i rutan hon hade ett skelett med namn Åke(?) som hon dansade runt med.

/ByggareDan


Men kanon ByggareDan! Alldeles rätt!
Varsågod och bygg nästa


ByggareDan

Här kommer en ny i all dess enkelhet.


/ByggareDan

AndersI


Sockerbit

Ja, det måste det vara. Men för att chansa säger jag Breaking Bad.

ByggareDan

Citat från: AndersI skrivet 17 december 2015 kl. 15:33
Med det utseendet måste det vara Blues Brothers!

Klart att det är Blues Brothers, så varsego o bygg nästa så vi kan gissa (hej vilt och oftast fel)

/ByggareDan

AndersI


Nilseman


AndersI

Det är fel. Observera att vinjetten tänjer på uppsatta gränser...
(I egenskap av trådskapare tar jag mig den rätten)

Nilseman

Det låter helt okej :-) Vad säger reglerna om friskt gissande? Man blir ju lite övermanad att lyckas klura ut rätt, Borde väl kanske vara snäll och låta andra gissa oxå antar jag, fast jag nog kan vräka ur mig bra svar som skulle kunna vara rätt :-) Inget sånt som är uppenbart jättefel såklart

Stigge72

Jag kommer inte på något bra att gissa på just nu, däremot gillar jag växterna, och undrar vad det är för bit du använt som blad, och hur de sitter ihop?

Nilseman

Äh, jag slänger in en gissning till, tycker ni jag postar för tätt, så säg till, (Robin Hood)

Har flera som trillar upp, så gissar igen snart känns det som  ;D

Tie Fighter


AndersI

Citat från: Tie Fighter skrivet 19 december 2015 kl. 01:26
Legend of Zelda?

Vi får väl ge rätt för det - Jenny tyckte att man skulle namnge själva äventyret också, The Minish Cap

http://www.nintendolife.com/news/2015/01/retrospective_the_legend_of_zelda_the_minish_cap_a_decade_on



Och som ni [kanske] märker, så har ämnesområdet utvidgats med TV-spel också...

Nilseman


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.