Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Om jag inte blandat ihop filmerna, så är det Strul.

mechamike

?

sweMezza

Citat från: stigge72 skrivet 17 november 2010 kl. 23:26
*host*
Kanske lite OT, men jag har sett bilen i fråga. Rullandes på Oslos gator. 1994, i samband med att Oslo Sporvejer firade 100-års-jubileum.
Det är pluspoäng. Det är nog inte många utanför Norge som kan skryta med det!

Stigge72

Citat från: sweMezza skrivet 17 november 2010 kl. 23:37
Citat från: stigge72 skrivet 17 november 2010 kl. 23:26
*host*
Kanske lite OT, men jag har sett bilen i fråga. Rullandes på Oslos gator. 1994, i samband med att Oslo Sporvejer firade 100-års-jubileum.
Det är pluspoäng. Det är nog inte många utanför Norge som kan skryta med det!
Vi som var där. :)
(Och var vakna nog att identifiera vrålåket).

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 17 november 2010 kl. 23:34
Jepp inledningsscenen..  Gratulerar , din tur!

Här går det undan... dags att bygga lite fler och fota...

Skrytsson

Hehe. Jag må ha fått detta på hjärnan då jag själv ägnat oerhört mycket tid åt att återskapa scener ur denna serie i lego. Min gissning: TV-serien Lost.

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 18 november 2010 kl. 01:45
Hehe. Jag må ha fått detta på hjärnan då jag själv ägnat oerhört mycket tid åt att återskapa scener ur denna serie i lego. Min gissning: TV-serien Lost.
Så klart är det Lost.

Jag hade byggt och fotat den innan den tråden dök upp, men jag insåg snabbt då att den inte skulle bli så svårgissad... :)

Skrytsson

 :) Men jag måste säga att din vinjett var väldigt bra gjord, du lyckades få en högupplöst bild av luckan, djungelmiljön trots det lilla formatet.

Jag återkommer med en vinjett om några timmar.


Tobbe Arnesson

Rent bokstavligen en (förmodligen) riktigt dålig film med JCVD; Street Fighter. Men trottoaren och skinheads får mig att tänka på American History X - fast det stämmer inte med antalet skins.

Spinner vidare på skins och säger This is England, fast jag minns inte någon scen som skulle motsvara din vig.
Blogg: Robotkampen


Ras 74

Man har inte så mycket att gå på här direkt. 4 snubbar på en trappa.
Tror det är i sin ordning att komma med en liten, liten ledtråd kanske.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.


Skrytsson

Okej. Här kommer några tips/ledtrådar/hjälp på vägen:

- Vinjetten föreställer en scen ur en film
- En svensk film
- Överanalysera inte antalet figurer
- Överanalysera heller inte antalet skinnheads

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.