Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Masters utanför Sverige - USA, UK mfl

Startat av Raffe81, 06 februari 2020 kl. 17:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Raffe81

Lego Masters började i USA igår. Såg genom första avsnittet precis, väldigt likt det jag sett av UK och Australien.

Känslan är ju att de valt en del personer efter personlighet och inte byggförmåga men det är väl väntat när det gäller TV.

byStfn

En karbonkopia av Australiens program till det yttre iaf men intressant nog skiljde sig ju utmaningen åt i första avsnittet. Ska bli spännande att se vidare. Tror starkt på de som vann i första..

Raffe81

Har sett ett par trailers och där kan man se att i alla fall ett par utmaningar kommer vara samma. Om jag minns rätt kommer Big cities, half and half och broutmaningen komma framöver. Och nästa vecka ska de spränga och slå sönder byggena.

Trevlig underhållning men jag känner inte att personerna som är med representerar de legointresserade människor jag känner och har träffat på olika utställningar.

byStfn

Citat från: Raffe81 skrivet 06 februari 2020 kl. 23:05
Trevlig underhållning men jag känner inte att personerna som är med representerar de legointresserade människor jag känner och har träffat på olika utställningar.

Hur menar du? Hänger du på mycket utställningar i USA? ;)

Raffe81

Absolut, hela dagarna :) Amerikanerna är iofs lite annorlunda och jag kan ha helt fel men har en känsla av att om man bara gick på byggförmåga skulle det vara fler personer med som är mindre spralliga framför kameran.

Men som jag skrev är det ju inget konstigt.


Gideon

Mitt intryck av detta (har dock bara sett AU och trailers på US) är att det är en realityshow när man bygger Lego, inte i första hand en Legotävling.
Sedan finns det definitivt deltagare som tillhör den yppersta eliten av AFOLs och även är sociala konventsdeltagare. Tänker  särskilt på Legohaulic (Tyler) som både varit med i Iron Builder flera gånger och som jag har träffat både på Brickworld och i Skaerbaek, men känner igen andra också som jag dock inte själv har haft nån direkt kontakt med.

Raffe81

Det tråkiga är att man måste vänta 1 vecka till nästa avsnitt. Australien och UK tittade jag genom på ett gäng dagar.

JonKlarstrom

AU och US verkar köra identiskt upplägg, både på byggtid samt persongalleri.

UK kör mer med barn i lagen ihop med vuxna, eller mot vuxna. Byggtiderna är kortare dessutom, samt att de verkar lägga upp tävlingen att utmana lagens vanor. Sen har de finalbygget med 7 dagars byggtid. Minns inte AU:s nu. Hade de också en vecka?

Som pappa till barn i rullstol så var det en fröjd att se en rulleunge i UK S02, men om jag skulle teama med gossen i SV. Då hade han tjatat hål i hövvet på alla om att gå ut och kolla T-bana och åka pendeltåg. Så hade fått bygga på resande fot i en T-banevagn. Samt att gossen motorik inte ens klarar duploklossar, så legot är all in på pappan. Dvs mig. =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

Christofferkj

Jag såg senaste Cmore-reklamen som snurrar på TV4 att Lego Masters USA kommer till Cmore.
Enligt den som svarar på frågor på Facebook och vad de kunde se kommer den nu på fredag, 3 april.

danielbrrssn

Har sett Lego Masters Uk och Australien(AU). Efter dem kändes US-varianten inte som någon höjdare. För mycket helt enkelt. AU var mycket men ändå betydligt lugnare. Uk var lugnast.

Själv gissar jag att den svenska varianten blir någonting mellan Uk och Au

Pekblom

Vilken kanal måste jag skaffa?
Ser normalt aldrig på TV. (Förutom SVT-appen i bland)

byStfn

Citat från: Pekblom skrivet 04 april 2020 kl. 09:16
Vilken kanal måste jag skaffa?
Ser normalt aldrig på TV. (Förutom SVT-appen i bland)

CMore.

Pekblom


Pekblom

Kul att se det även om själva "förpackningen" känns främmande.
Jätte roligt att de dammade av monorail. Kanske gör det intressant att damma av det och ta upp det till produktion igen. Hoppas. 

danielbrrssn

Precis sett färdigt finalen i Australiens Lego Master.

Domaren, Brickman, säger om och om igen typ "låt bygget berätta själv". Det som jag tyckte var knepigast i US variant var nog de datoranimerade datorbyggen som visades upp. Det förtar vad de tävlande byggt och vad de verkligen lyckats få till.

Hoppas vi slipper det i den svenska varianten.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.