Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Nedlagd järnaffär

Startat av Nybohov Creation Ltd., 27 januari 2019 kl. 14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Hittade en bild i en Lego grupp på det där Facebook och tänkte att den idén lånar jag.
https://bit.ly/2sQbKdk
(Jag hittar inte tillbaka till inlägget, så jag kan inte tacka personen som postade bilden.)

Jag fick också ett nytt tillfälle att testa Magnus den stores indragna hörn.


[MOC] Defunct Hardware Shop by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Defunct Hardware Shop by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Defunct Hardware Shop by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Nu har jag slut på idéer på byggen, men ont om hela kalsonger, så det är dags att damma av symaskinen igen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Du bara spottar ur dig massa snygga och coola grejer, fan vad kul att kalsong karriären var kort men intensiv 😄

Emma

Magnifikt!!! Du har överträffat dig själv med den där slitna fasaden på sidan.

Magnus den store

Snyggt bygge igen. Gillar att du använder mörkgröna plymer i klätterväxterna. Den detaljen måste jag lägga på minnet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA_30 skrivet 27 januari 2019 kl. 15:39
Du bara spottar ur dig massa snygga och coola grejer, fan vad kul att kalsong karriären var kort men intensiv 😄

Tackar! Det kanske är så att byggkarriären var kort men intensiv, för nu är det kalsongtillverkning på gång igen!

Citat från: Emma skrivet 29 januari 2019 kl. 23:59
Magnifikt!!! Du har överträffat dig själv med den där slitna fasaden på sidan.

Tack! Nu rodnar jag lite. Plate på jumper ger också fint tegelmönster. Visst kör du och Stej123 med det i ert Harry Potter-bygge?

Citat från: Magnus den store skrivet 30 januari 2019 kl. 21:36
Snyggt bygge igen. Gillar att du använder mörkgröna plymer i klätterväxterna. Den detaljen måste jag lägga på minnet.

Tackar! Ditt hörn funkade ännu bättre nu när jag hade mer plats. Plymerna ger lite mer volym på djupet, det gillar jag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 31 januari 2019 kl. 12:17
Citat från: Magnus den store skrivet 30 januari 2019 kl. 21:36
Snyggt bygge igen. Gillar att du använder mörkgröna plymer i klätterväxterna. Den detaljen måste jag lägga på minnet.

Tackar! Ditt hörn funkade ännu bättre nu när jag hade mer plats. Plymerna ger lite mer volym på djupet, det gillar jag.

Det trasiga hörnet ser bättre ut när det är större.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Storm_666

Ännu ett kvalitetsbygge visas upp av herr Nybohov. Riktigt kul att se. Fantastisk detaljrikedom som vanligt. Gillar verkligen hur du har byggt så att putsen har släppt runt hörnet ;)

Känns som att CB New York kryper ännu närmare ;)

fillishave

Älskar att det alltid finns en känsla av berättande och liv med i dina byggen! En del hus-/stadsbyggen som man ser känns lite som "stock footage"; ofta väldigt snyggt men lite för iscensatt och statiskt. Här känns det verkligen som att det är små snapshots ur de gula små figurernas riktiga liv man får se. Två tummar upp!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Storm_666 skrivet 03 februari 2019 kl. 08:59
Ännu ett kvalitetsbygge visas upp av herr Nybohov. Riktigt kul att se. Fantastisk detaljrikedom som vanligt. Gillar verkligen hur du har byggt så att putsen har släppt runt hörnet ;)

Känns som att CB New York kryper ännu närmare ;)

Tackar! Jag är glad att jag fick hjälp av Magnus den store att lösa hörnet.

Citat från: fillishave skrivet 05 februari 2019 kl. 10:15
Älskar att det alltid finns en känsla av berättande och liv med i dina byggen! En del hus-/stadsbyggen som man ser känns lite som "stock footage"; ofta väldigt snyggt men lite för iscensatt och statiskt. Här känns det verkligen som att det är små snapshots ur de gula små figurernas riktiga liv man får se. Två tummar upp!

Tack för fina ord! Det är det sista pillet med figurerna och livet är gör det lilla extra. Först tänkte jag att målarna skulle hålla till på långsidan, men det blev för ologiskt att de skulle måla på det slitna. Jag hade en tanke om att ha en farbror på baksidan som jobbat där sedan Jesus gick i kortbyxor, men det fick bli en fotograf på framsidan istället, som passar på att plåta när det väl händer något på stan. Bakom huset kommer det att gå en väg, där paret som har picknick har parkerat sin bil.

Mest gillar jag att få in lite "vuxenhumor". Just i detta bygge finns det kanske inte så mycket av den varan.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.