Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: marpe skrivet 30 december 2014 kl. 16:49
Citat från: Anders67 skrivet 30 december 2014 kl. 15:18
Med detta betyg så borde det vara "safe", men kolla på vad det senaste röda var!
Tycker tvärtom. Ovanligt mycket kritik. I år har han fått 8 neg och 10 neutrala.

Ovanligt höga avgifter.
3 usd hantering= 23 kr
Enbart paypal tillgängligt. 5.1 % + BL avgift 3 % + okända frakter.

Jag hade inte beställt där... Verkligen inte...

Eigenbrötler

näe jag gillar nog inte statistiken heller...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Blooper_trooper

Tack för alla svar!  :)

Jag mailade säljaren och fick reda på att om jag köpte bitar för 14$ så skulle den totala kostnaden (frakt + avgifter + kostnad av bitar) bli 36$, så länge vikten av bitarna inte var över 1kg.
Kanske lägger en order, då det inte handlar om några "större" summor, inte helt säker dock.

Risgrynsgrot

Ett klassiskt fulknep, säljer jättebilliga grejer MEN tar ut en hiskelig avgift på alla affärer (3 dollar + extra) vilket gör att han hamnar överst i sökresultaten eftersom bitarna är billiga (fastän de egentligen inte är det)

Såna säljare köper jag inte av på ren princip.  ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nextuz skrivet 30 december 2014 kl. 20:12
Citat från: marpe skrivet 30 december 2014 kl. 16:49
Citat från: Anders67 skrivet 30 december 2014 kl. 15:18
Med detta betyg så borde det vara "safe", men kolla på vad det senaste röda var!
Tycker tvärtom. Ovanligt mycket kritik. I år har han fått 8 neg och 10 neutrala.

Ovanligt höga avgifter.
3 usd hantering= 23 kr
Enbart paypal tillgängligt. 5.1 % + BL avgift 3 % + okända frakter.

Jag hade inte beställt där... Verkligen inte...

Jag har handlat där. Har inte räknat på det i detta fall, men höga avgifter kan ju kompenseras av att bitarna har lågt styckepris.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

sandpeople

STOR varning för butiken House of Logos! Beställde i november och fick tjata otaliga gånger för att jag ville ha ett kollinummer. Det visade sig att de inte packat eller postat paketet i slutet av december och jag krävde pengarna tillbaka. Då blev det tyst. Jag har mejlat och mejlat men inget vettigt svar.

Idag kom paketet som alltså postades i februari. Ca 3 månader efter beställning. Jag hade också bett dom märka paketet som en gåva så att jag slapp tullavgiften, vilket de naturligtvis glömt. 250:- extra kostade det.

Risgrynsgrot

Citat från: sandpeople skrivet 14 februari 2015 kl. 01:33
STOR varning för butiken House of Logos! Beställde i november och fick tjata otaliga gånger för att jag ville ha ett kollinummer. Det visade sig att de inte packat eller postat paketet i slutet av december och jag krävde pengarna tillbaka. Då blev det tyst. Jag har mejlat och mejlat men inget vettigt svar.

Idag kom paketet som alltså postades i februari. Ca 3 månader efter beställning. Jag hade också bett dom märka paketet som en gåva så att jag slapp tullavgiften, vilket de naturligtvis glömt. 250:- extra kostade det.
Att de dröjde med att skicka det och inte svarade på mail är förstås förkastligt men att ljuga om innehållet i paket är ju olagligt och kan leda till böter eller tom fängelse lite beroende på var i världen man befinner sig.

Magnus den store

Citat från: sandpeople skrivet 14 februari 2015 kl. 01:33
STOR varning för butiken House of Logos! Beställde i november och fick tjata otaliga gånger för att jag ville ha ett kollinummer. Det visade sig att de inte packat eller postat paketet i slutet av december och jag krävde pengarna tillbaka. Då blev det tyst. Jag har mejlat och mejlat men inget vettigt svar.

Idag kom paketet som alltså postades i februari. Ca 3 månader efter beställning. Jag hade också bett dom märka paketet som en gåva så att jag slapp tullavgiften, vilket de naturligtvis glömt. 250:- extra kostade det.

Deras dåliga leveranser är orsaken till att jag valt all inte beställa från House of Logos. Läser man butikens negativa omdömen är det ganska tydligt att det inte är första gången.

Att du begär en förfalskad varudeklaration är inte ok. Om jag var i House of Logos skor skulle jag avbryta affären i det skedet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

sandpeople

Citat från: Magnus den store skrivet 14 februari 2015 kl. 14:21
Citat från: sandpeople skrivet 14 februari 2015 kl. 01:33
STOR varning för butiken House of Logos! Beställde i november och fick tjata otaliga gånger för att jag ville ha ett kollinummer. Det visade sig att de inte packat eller postat paketet i slutet av december och jag krävde pengarna tillbaka. Då blev det tyst. Jag har mejlat och mejlat men inget vettigt svar.

Idag kom paketet som alltså postades i februari. Ca 3 månader efter beställning. Jag hade också bett dom märka paketet som en gåva så att jag slapp tullavgiften, vilket de naturligtvis glömt. 250:- extra kostade det.

Deras dåliga leveranser är orsaken till att jag valt all inte beställa från House of Logos. Läser man butikens negativa omdömen är det ganska tydligt att det inte är första gången.

Att du begär en förfalskad varudeklaration är inte ok. Om jag var i House of Logos skor skulle jag avbryta affären i det skedet.

Ok my bad! Jag ska tänka på det i framtiden.

papillion

Jag vet ej om denna varit uppe förut, men jag vill passa på att rekommendera denna butik: http://www.bricklink.com/store.asp?p=0046Bricks

Snabb med faktura och skickar oftast samma dag eller HÖGST 1-2 dagar senare (beroende på om det är helg eller vardag, vilket är förståeligt). Svarar dessutom alltid på mail och innehållet ligger bra i påsar, oftast i färgkombo.

Jag har handlat här ca 10 ggr och alltid hittar jag delar som jag bara vågat chansa på att butiken har. Möjligtvis att priset är lite högre än vanligt men det är det värt.

/ papillion

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: papillion skrivet 08 april 2015 kl. 16:04
Jag vet ej om denna varit uppe förut, men jag vill passa på att rekommendera denna butik: http://www.bricklink.com/store.asp?p=0046Bricks

Snabb med faktura och skickar oftast samma dag eller HÖGST 1-2 dagar senare (beroende på om det är helg eller vardag, vilket är förståeligt). Svarar dessutom alltid på mail och innehållet ligger bra i påsar, oftast i färgkombo.

Jag har handlat här ca 10 ggr och alltid hittar jag delar som jag bara vågat chansa på att butiken har. Möjligtvis att priset är lite högre än vanligt men det är det värt.

/ papillion
Jag håller med - har handlat sex gånger där. Snabbt, stort utbud men kanske inte billigast.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swedish_kitsune

Kan skriva lite om coincoinbrick.
Säljare i frankrike, beställde en flygplats och lite annat för ca 150 euro.
Mejlade han först om fraktkostnad, fick svar och la sedermera order.
Därefter inte ett pip, ingen invoice eller nåt. han läste mina mejl enligt bricklink.

Jag skickade därefter ett Non replying seller märke på honom, då svarade han direkt med en dålig ursäkt om dödsfall (väldigt många verkar ha döda människor när dom ska sälja lego).

Cancellerade hela ordern då.

http://www.bricklink.com/store.asp?p=COINCOINBRICK

Jag kommer inte att köpa nåt av den säljaren igen.

Magnus den store

Hittade ytterligare en butik som använder sig av lockpriser. The Lord of the Bricks säljer Simpsons-cmf 2 i super lots, där 15 st mf kostar £1/st medan den 16:e kostar £31,40. Anledningen till den taktiken är att 15 st mf hamnar högt upp i sökträffarna. Jag lägger butiken på stopplistan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Kan rekommendera The Brick-Pit. Gjorde en liten beställning i deras butik på 112 dkk (10 lots, 31 bitar). Efter någon dag hör de av sig och meddelar att de saknar två bitar, varpå de betalat tillbaka, dels för de saknade bitarna, dels 25% av ordersumman. Det är okej att göra fel men då ska man också göra rätt för sig. Det har de gjort med råge.

http://www.bricklink.com/store.asp?p=The_Geedees
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mirre

Är det någon som testat butiken Kockabazis i Ungern?
Vågar jag handla för 1250:- första gången jag beställer från butiken eller är det lite dumdristigt?
Brukar ni välja försäkring?
Jag kan inte se något konstigt i varken Store Terms eller omdömen så kanske ändå....

/Novis

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.