Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Även jag har handlat av jimmyspekerod på BL utan att ha haft problem.

marpe

Du använder starka ord om en swebrickare, Limpfittz. Det är en vanlig kille du har som motpart och inte en multinationell kedja.

Jag är nöjd med mina två beställningar från Jimmy. Han har tidigare bara 1 negativt omdöme på 800 ordar och 5 år. Tror att det finns en naturlig förklaring till att han inte har svarat.

swestar

7 stycken BL order beställda från jimmyspekerod  utan några problem.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Eigenbrötler

jag har beställt från technic fan tidigare utan problem, men just nu väntar jag faktiskt på ett paket. har kanske inte väntat mer än en vecka än. har inte räknat så noga på det
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Limpfittz

#124
Jag vet vem han är, men problemet kvarstår. Har svarar inte på mina mail, och nu efter att jag skickat mail till BL om det, så får JAG ett mail från dem där HAN anklagar mig för att kräva bitar från honom efter att feedback redan lämnats, det är inte jag som är bedragaren här, det är technicfan. (Har råkat lämna feedback, men det var på fel användare!)
Ett helt själlöst försök till att komma undan mina anklagelser, tvivlar på att han inte läst något av mina försök att nå honom, då jag skickat till hnom direkt på BL också.

Det må hända att jag är relativt ny på BL, men är ingen idiot för det, och jag kan räkna ordentligt. Är perfektionist och ser direkt om något saknas i en order, och dessa bitar fanns ej i paketet, punkt slut.

Ska det behöva vara så här? Ska jag behöva bli anklagad när det är han som har gjort fel?!
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

Eigenbrötler

mitt paket från technic fan har kommit och allt var med :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

marpe

Hur många kronor rör det sig om?
Du fortsätter att använda nedsättande ord i tråden. Hur har du uttryckt dig till honom?

Citat från: Limpfittz skrivet 03 maj 2014 kl. 05:27
(Har råkat lämna feedback, men det var på fel användare!)
Neutral. "Good brick quality. Long delivery time." var alltså riktat till någon annan butik, men belastade Jimmy?

Nu klarnar det lite... Klart att han blev mindre hjälpsam efter det.

http://www.bricklink.com/feedback.asp?p=Kattstrumpa&viewType=shop

Av dina lämnade omdömen är 2 positiva, 1 neutral & 1 anmälan.

Magnus den store

Citat från: Limpfittz skrivet 03 maj 2014 kl. 05:27
Har svarar inte på mina mail, och nu efter att jag skickat mail till BL om det, så får JAG ett mail från dem där HAN anklagar mig för att kräva bitar från honom efter att feedback redan lämnats,
Påstår han att du är skyldig till att begära saknade bitar efter lämnad feedback? För det första: Strider det mot BL:s regelverk? För det andra: Har du inte begärt att får bitarna eftersända eller ersatta?

Jag kan tycka att det är och ta i, att beskylla technic fan för att vara en bedragare. Uppenbarligen har han genomfört ganska många godkända affärer. Alla kan göra fel men då borde det också ligga i butikens intresse att göra rätt för sig, oavsett om man lämnat feedback eller ej. Jag drar öronen åt mig när en butik hanterar klagomål på ett dåligt sätt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

AndersI

Lite lätt egendomligt utbud av bitar - men hen kanske inte har lagt upp allting än... Priserna på bitarna verkar ju ganska OK.

Eigenbrötler

Citat från: AndersI skrivet 27 maj 2014 kl. 23:30
Lite lätt egendomligt utbud av bitar - men hen kanske inte har lagt upp allting än... Priserna på bitarna verkar ju ganska OK.

jooo, det är min tanke också, 4000 modified tile i gult liksom...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

malmen

#131
nevermind :)

marpe

Lite ovanligt:
Store Shipping Policy
"At the moment I am unable to ship anything anywhere, rather it's a meet and trade here in Gothenburg (central)."

Varför kan hen inte posta bitarna?

Limpfittz

Citat från: Magnus den store skrivet 03 maj 2014 kl. 21:13
[...]

Har lagt ner mina försök att få dem delar som saknades från Technicfan / Jimmy. Kommer inte få dem hur många gånger jag än försöker få tag i honom. Tycker det är synd att han inte kan förstå att han gjort fel bara.

Strunt samma!! Det handlade inte om mycket pengar, mest principsaken jag blir arg över :) Nu ska jag handla lite annat! :)
-Time you enjoy wasting is not wasted time-
Instagram: instagram.com/kattstrumpa
Flickr: flic.kr/ps/2Gp9Ck
Reddit: reddit.com/user/Kattstrumpa/submitted/

BeardedNerd

Jag brukar inte handla från Helge eftersom han kräver att man köper multipler av det mesta, men det råkade passa bra den här gången. Ohyggligt snabb frakt, beställde i måndags och fick idag.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.