Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 september 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Citat från: Spetsat skrivet 24 januari 2022 kl. 10:03
Citat från: Gideon skrivet 13 januari 2022 kl. 17:29
Citat från: Spetsat skrivet 13 januari 2022 kl. 12:13
Köpte 10 sadlar 4491b från via B&P för alla mina senaste Lego set utan sadel.

Mörkbrun sadel (6369856), ny bit tillsammans med dark orange häst (6370297). Den senare får man nog vara på hugget ett tag om man ska få tag på, jag satte min Brickhawk-bevakning på den.

Nu är hästen i lager. Verkar som alla djur är också i lager.

Hästen är slutsåld igen nu

Gideon

Hästen fans ändå i lager i flera timmar, räckte längre än förra gången det dök upp en häst  ;D

(Jag får själv fortsätta hålla utkik, var på språng i förmiddags så den hann ta slut innan jag hann beställa)

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 24 januari 2022 kl. 20:14
Hästen fans ändå i lager i flera timmar, räckte längre än förra gången det dök upp en häst  ;D

(Jag får själv fortsätta hålla utkik, var på språng i förmiddags så den hann ta slut innan jag hann beställa)

Fåren och Black Falcon-riddarna som "alla" skulle ha ifjol har nu funnits på lager oavbrutet i flera veckor, kanske behöver man inte hetsa så mycket om man inte har ett omedelbart behov av hästar och sadlar?

Classus

Hur lång tid brukar det ta ungefär innan man får sin beställning? Jag beställde några Black Falcon-riddare i december.

BrickMe

Citat från: Classus skrivet 26 januari 2022 kl. 10:00
Hur lång tid brukar det ta ungefär innan man får sin beställning? Jag beställde några Black Falcon-riddare i december.
Jag beställde för en vecka sedan. Fick meddelande på kvittensen att det skulle ta minst 5 veckor.

Teabox

Citat från: Classus skrivet 26 januari 2022 kl. 10:00
Hur lång tid brukar det ta ungefär innan man får sin beställning? Jag beställde några Black Falcon-riddare i december.

Det kan ta flera veckor.

Har du inte fått ett kvitto via e-mail så har de inte skickat ordern, så då vet du att det inte är postens fel iaf.

Magnus den store

Citat från: Classus skrivet 26 januari 2022 kl. 10:00
Hur lång tid brukar det ta ungefär innan man får sin beställning? Jag beställde några Black Falcon-riddare i december.

De har drabbats av längre ledtider nu. Du kan se status på din order på deras webbplats:

https://www.lego.com/sv-se/my-account/orders
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

NiLi87

Citat från: Classus skrivet 26 januari 2022 kl. 10:00
Hur lång tid brukar det ta ungefär innan man får sin beställning? Jag beställde några Black Falcon-riddare i december.

Jag beställde lite den 19 december.
Det skickades idag...

Klas Almqvist

Beställde 11/12 2021
Skickades 25/1 2022

Gideon

Jag har drabbats igen av att timeout nåtts på kortet, så nu blir det väl mer telefonkö till kundtjänst för att uppdatera betalningsinfon...

swestar

På lagret
Beställningsdatum: 25 december 2021
Skickas om några dagar, lr... ???
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robinnilsson403

3 dagar tills de bokade leverans... kan bero på ett ordervärde på ett par tusen?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 januari 2022 kl. 23:22
3 dagar tills de bokade leverans... kan bero på ett ordervärde på ett par tusen?
Eller positiv särbehandling för att du bygger med en dansk? :)

robinnilsson403

Det var tydligen en GWP som skickades från Belgien. Så jag sitter i samma väntans båt som er andra!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eriol

Idag finns hästen i dark orange igen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.