Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Powered up utan appen?

Startat av Memmla, 14 januari 2022 kl. 09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Jag håller på att försöka sätta mig in i Powered up och undrar om man kan köra motorerna enbart med fysiska delar eller om man alltid måste vara kopplad till appen?

matgri

Citat från: Memmla skrivet 14 januari 2022 kl. 09:48
Jag håller på att försöka sätta mig in i Powered up och undrar om man kan köra motorerna enbart med fysiska delar eller om man alltid måste vara kopplad till appen?

Det finns en batteribox med två utgångsr.
Kommer inte ihåg Legos art nr eller vilka set den ingår i. Vet att dem går att köpa löst.

\Mats

Selander

#2
Det enda jag är 100% säker på, är att 2 kanals hub + 1-2 tågmotorer, kan styras med en PuP fjärrkontroll. Alltså precis de delar som ingår i en tåg startsats.
bb0892c01
bb0896c01
28739c01

För andra konfigurationer tror jag att padda/smartphone med Pup-APP behövs, plus i vissa fall även egen programmering för att få grejorna att fungera ihop.

RetroBricker

Så här skriver Lego själva om fjärrkontrollen:
"Use this wireless, handheld LEGO® Powered Up 88010 Remote Control device to control LEGO builds and robot toys that incorporate the 88006 Move Hub or 88009 Hub."

Det ser inte ut att finnas andra typer av fjärrkontroller, men det finns ju olika sensorer som väl kan styra olika saker utan ständig uppkoppling. Men då krävs nog programmering via dator/telefon förstås.

Vad vill du göra?
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Memmla

Det jag tänkt är väl om jag kan köra bb0893c01 kopplad till en hub med senaste tåg-fjärrkontrollen enbart och slippa hålla på med mobilen. Har motorn men inte resten och tänkte att det var smartast att fråga innan jag köper på mig sånt jag potentiellt inte har någon nytta av.  ;D (helt ny på det här området)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.